Bilder och filmer försvinner!

Diskussion i 'Desire HD' startad av skarp, 3 feb 2011.

1. skarp

skarp Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har läst och sökt men inte hittat svar på mitt problem. Håller på att bli tokig.

Mitt problem är att bilder och filmklipp som jag tagit med kameran försvunnit ur telefonen. Det hände först 1 gång för ca två veckor sedan. Jag blev av med bilder jag tagit och även några filmklipp. De var helt väck ur galleriet. Sen tog jag inte bilder på ett tag men så igår tog jag ett par nya bilder, dem lägger sig i galleriet och jag har både mailat och skickat MMS med bilderna. Så idag när jag skulle kolla på de igen så är dem helt väck. Finns ingenstans...
    Fattar ingenting. Har suttit nu och försökt framkalla felet men de bilder jag tar nu ligger kvar och jag har startat om och gjort vad jag kunnat för att få de att försvinna men det går inte. Tilläggas kan att jag har 3gb ledigt på SD kortet så det är inte det att minnet är fullt. Kan det vara någon app som ställer till det?

Tacksam om någon kan hjälpa mig...

2. benhur

benhur Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    207
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Låter som ett dåligt SD kort. Är det ett originalkort eller en kopia? Jag har själv haft sådana kort och film o bild o annat försvinner som om någon sagt "sim salabim"

3. skarp

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det är orginal SD kort som följde med telefonen. Men det är ju inget annat som försvinner, appar och dyl.
    Jag har en app som heter battery doctor, kan den ställa till det? (känns iofs inte som den kan)

4. benhur

Mottagna gillanden:
    207
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Nja? Det tror jag inte? Den appen har jag också men har inte hunnit testa så mycket än (installerade det idag) men kan knappt tänka mig att det skulle förosaka det.
    Men jag har kompisar som haft exakt samma problem med att bild o video och e.v. musik försvann också och det var kortet som orsakade det.Men ett originalkort tror jag inte gör så.Nä det vet i katten vad det kan vara?
    Däremot vet jag kort som blivit konstiga efter ett tag och efter att ha tagit ur korten och kopierat innehållet och lagt det på datorn, formaterat kortet och sedan läst tillbaks backupen och plockat tillbaks det i telefonen igen.Då har allt fungerat igen.

Last edited: 3 feb 2011
  5. derpious

derpious Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Dina appar ligger väl på telefonminnet? Om du inte själv valt att installera dom på SD-kortet

6. remtml

remtml Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Hände samma sak för mig med min samsung galaxy s. Då var det korrupt filsystem en formatering löste mitt problem.

Hoppas samma sak hjälper dig.

Sent from my Desire HD using Tapatalk

7. skarp

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ok, jag får väl prova att göra en formatering. Vad är det som ligger på SD kortet idag som man ska göra backup på? Så jag inte blir av med något....

8. benhur

Mottagna gillanden:
    207
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Ta allt kopiera skicka det i en mapp du skapar bara, kolla gärna att du fått med dig allt.Jag brukar göra så på frugans lur. Sedan formatera kortet och skicka tillbaka det igen.
    För du har väl en standardlur? Så den inte är rootad? Då blir det lite andra grejer.

9. PeterD

PeterD Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Jag råkade ut för något liknande.

Upptäckte då att bilderna fanns kvar när man kopplade upp telefonen mot datorn, då kunde jag ladda ner dem och spara på datorn.

Efter det så installerade jag en ny galleri app och då hittar den alla bilder igen.

Misstänker att det är nån bugg i standard galleriet som gör att det kan bli så.

10. putte86

putte86 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Skulle bara säga att jag har råkat ut för samma sak som PeterD, jag hittar filerna när jag väl öppnar minneskortet och tittar runt, men galleri-appen vill inte veta av att de är där.

11. Ramboline

Ramboline Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 009

MINA ENHETER

Hade samma fel att några bilder försvan,några dagar senare så kom bilderna tillbaka