Hejsan, har en liten fundering och har letat efter bra svar utan att lyckas. Hur gör man för att få så att ens kontakter får sin respektive facebook bild? Måste jag själ spara över bilder eller går det att synka på något sätt?
Du synkar direkt.. Du går t.ex i din telefon in på någons kontakt, sen inne i kontakten kan du lägga till personen direkt från ditt facebook-konto i telefonen.. O wips, bilden, fb-statusen och födelsedag tilläggs till kontakten
Jag har vissa kontakter som bara inte vill fungera dock... Undrar om det är FB eller kontakt-appen som skummar sig...
Går jag in på kontakten i facebook eller i personer på telefonen? Behöver lite noggrannare instruktioner
1. I din telefon, gå in på en valfri kontakt/person 2. Tryck Menu -> Redigera (Eller gå in på den 4:e s.k. länken från vänster) 3. Scrolla ner och tryck på "Facebook - Tryck för att länka en vän" Här får du hela din facebook-lista och du väljer bara den facebook-vän som tillhör den kontakt/person du gick in på
Det finns inte nått sätt att synca annan data än bild och födelsedags info ? Eller att synca bilderna till sitt google konto ?
Tackar, problemet låg tydligen i att jag inte hade importerat mina nummer från sim kortet! Nu fungerar det perfekt
Den som söker han finner, här på forumet tipsas om ett app som heter "SyncMyPix". Den synkar automatiskt alla kontakter med FB.
"Eller att synca bilderna till sitt google konto ? " enkelt svar, Nej du kan inte synka FB bilderna till gmail. de blir synkade men det är bara en länk till kontaktens FB bild. inte en bildfil.
Jag har samma problem. Jag kommer inte åt alla mina Facebook vänner från mobilen när jag försöker länka en kontakt med dennes Facebook. Detta gäller förvisso bara någon enstaka kontakt. :confused: Kan man resynka alla sina Facebook vänner? Kanske löser biffen.
Kollar du så är det en bugg i HTC's mjukvara tyvärr, den klarar inte namn med å ä ö é och lite sånt... Hoppas det löser sig till nästa uppdatering. Tillägg: Den kopplar kontot men vägrar synka händelser/bild o.s.v... PS/ Skumt att HTC inte fixat en FB-widget när dom enda fixat stöd för att hämta info därifrån... /DS
Konstigt. Särskilt med tanke på att inga problem uppstod vid synkning med andra kontakter vars namn innehåller sådana tecken. Dessutom sker ingen koppling till kontot öht. Klickar jag på "Tap to link a friend" dyker inte personens namn upp på listan, även fast det är fullt möjligt att hitta denne på min vänner lista när jag går in på Facebook på datorn.
vissa kontakter som inte synkas korrekt.. Har också det här problemet med ett antal av mina kontakter och vi är inte ensamma. Folk som har försökt utreda orsaker verkar inte hitta något vettigt heller.. Det är inget internt i telefonboken iaf eftersom Facebook phonebook mappen visar precis samma.. http://androidforums.com/sprint-htc-hero/12761-why-do-some-facebook-photos-not-get-pulled.html Någon som lyckats lista ur vad det här beror på?
Problemet som beskrivs i tråden du länkade till är att telefonboken snappar upp kontaktens födelsedagsdatum från Facebook och hoppar profilbilden. I mitt fall kan jag inte skapa en länk till personens Facebook sida öht. Jag hittar helt enkelt inte personen i min vännerlista, även fast det är möjligt om jag surfar in på Facebook på min dator.
skulle kunna vara något med sekretess inställningarna på facebook som gör att de ej blir synliga via det mobila APIt. men jag bara spekulerar här...
Jag har också samma problem men bara med en enda kontakt och det råkar vara min flickvän haha. Hennes bild syncas inte men info och födelsedag funkar. Skumt alltså. När vi ändå är inne på det här så undrar jag om det är möjligt att spara ner bilder från facebook genom orginal telefonboks appen?