Fråga: Bildkvalitet kamera

Diskussion i 'Galaxy S24/S24+' startad av Arn83, 20 mar 2025.

1. Arn83

Arn83 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59
    Hur är bildkvaliteten på s24/s24 plus jfm s23 serien?

Vi har en s23 plus hemma och tycker inte bildkvaliteten är så bra men har också haft s23/s24 ultra. Båda Ultra tar betydligt bättre bilder när det gäller färgåtergivning och kontrast.

Jag funderar på om det kan vara mitt exemplar som har något fel i kameran eller om Ultra generellt har bättre bildkvalitet eller om 24 serien är bättre än 23:an?

2. Stemag64

Stemag64 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    166
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 10 +
    Övrigt:
    Garmin Fenix 5X Plus Sapphire och galaxy gear S3 frontier
    Jag har en S23 och håller med dig, den tar usla bilder.
    Jag har inte själv jämfört med S24 och S24U men jag försutsätter att dom ger bättre resultat.

Jag har provat att installera Gcam men det strular bara, laggig app och svårt att installera rätt configs.

Arn83 gillar detta.
  3. Iwarsson

Iwarsson Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    106
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    S23+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    S23+
    ROM:
    OEM
    Både jag och min sambo kom från S20+ till S23+.

S20+ tog bättre bilder. Så din S23+ är förmodligen som alla andras.

Arn83 och Stemag64 gillar detta.
  4. Arn83

Arn83 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59
    Det är exakt samma hårdvara i s23 och s24. Troligen även i s25. Så jag vågar nästan inte köpa en sådan. Frugan vill inte ha Ultra versionen eftersom den är för stor. Så jag lutar mest åt en Pixel Pro 9. Vi tar många kort och jag behöver nog ha 512 gb eller mer för att slippa kolla foton på Google Photos som kan lagga om internetuppkoppling är seg. Tyvärr är det en viss utmaning att få tag i Pixel telefoner med rejält lagringsutrymme utan att det ska kosta skjortan. Nästan alla Pixel är 128 eller 256 gb.

5. Arn83

Arn83 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59
    Hur blir resultatet om man skulle ha smutsig kameralins? Vår s23 tog väldigt dåliga bilder igår ffa i inomhusmiljö och vid motljus men resultaten är inte konsekvent dåliga utani bra ljusförhållanden så tar den ibland riktigt bra bilder. Så det är lite hit and miss 50 % bra och 50 % dåliga bilder

Om felet hade orsakats av smuts på kameralinsen borde det i så fall inte bli dåliga bilder rakt av oavsett ljusförhållanden?