Bildkvaliteten på Galaxy 10.1

Diskussion i 'Samsung' startad av Peterrrrr, 1 mar 2012.

1. Peterrrrr

Peterrrrr Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Köpte en Samsung Galaxy 10.1 nyligen, är dock väldigt missnöjd med bildkvaliteten :( Tycker färgerna känns lite överdrivna, att personer på bilderna drar åt lite rött i huden :(
    Kan man fixa det på något sätt? Finns det någon app?

2. Erol

Erol Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Inställningar - skärm - läge

Kolla att den inte står på film, då får du en varmare, rödare ton.

/ Erol

Sent from my GT-P7500 using Tapatalk

3. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Som sagt så har du några olika bildlägen att välja på men tyvärr så finns det inget som ger en neutral bild utan Samsung envisas med att fläska på med färger. Fungerar oftast bra men ger onaturliga hudtoner på foton & film.

Via Tapatalk.

Edit : Ang app så finns det några för färgkalibrering men som jag förstått det så kräver dom root.

Last edited: 2 mar 2012
  4. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Felpost.

Last edited: 2 mar 2012
  5. Peterrrrr

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Det är riktigt frustrerande:( Har ingen möjlighet att lämna tillbaka den, har inte använt den mer än att ha prövat den lite. Den ligger i kartongen :ehm:

Någon som vet vad appen heter som gör att man kan ändra bilden?

6. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Kommer inte ihåg men sök på calibration eller nåt liknande men som sagt var så krävs det att du rootar, tror inte att det finns nån app som klarar skärmkalibrering utan root men kan inte svära på det.

Har du testat att ändra bildläge? Jag har en 8.9 och den ger i standardläget för mycket färg helt enkelt, röda hudtoner samt blåton i det vita. Filmläget ger på min lite gulton i stället vilket inte tilltalar mig & det dynamiska läget är en total katastrof.

Nu kör jag dock standardläget & är nöjd med min tab, det är som det är med de överdrivna färgerna & oftast så stör det mig inte men när jag häromveckan jämförde mot frugans Ipad 2 & samma svtplay klipp så var det nästan löjeväckande hur illröda folk var i ansiktet på tabben. Man vänjer sig dock så länge man inte jämför ;)

Edit : Tror Samsung gjort såhär för att det oftast imponerar på gemene man, kraftfulla färger. Galaxy S2 är ju också åt skogen för färgrik men dom flesta gillar ju sånt & kör sina tv-apparater på liknande sätt...

Via Tapatalk.

Last edited: 3 mar 2012
  7. Peterrrrr

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Usch, då blir det att roota den i såfall, klarar inte av att titta på den. Är tv-nörd, en bild ska vara så nära d6500 som det går. Klarar inte av att titta på en felinställd skärm :(
    Då är frågan om man kalibrerings appen funkar som en tv meny med skärpa, färgmättnad, färgtemperatur, ljus mm...?

Edit: Har nu letat efter appen, men hittar den ej :( Du kommer inte ihåg vilken sida den fanns på? :)

8. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Orkar inte söka nu men sök även här på swedroid, finns en tråd om detta. Hör av dig om du inte hittar nåt sånt ska även jag kolla.

Jag tittar till vardags på en ISF-kalibrerad Pioneer Kuro som är äktheten själv men vad det gäller plattan så har jag inte brytt mig så mycket då jag bara surfar samt ser nåt filmklipp emellanåt...

Via Tapatalk.

9. Peterrrrr

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Äger en 5090H själv :) Är hobbyfotograf, när jag visar min foton så ska de se ut som det är tänkt :)

Har du testat appen själv?

jimmyfogelqvist gillar detta.
  10. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    He he, 5090H här också, ISF kalibrerad av hembiobutiken. Amatörfotograf är jag också men jag har släppt kraven på plattan & mobilen men visst är det synd att det är som det är. Frugans Ipad är mycket neutral i färgerna men för övrigt så är min tab bättre vad det gäller skärpa & upplösning.

Nej jag har inte testat nån app då jag inte rootat, sökte på market när jag nyköpt men insåg att de fåtal som fanns krävde root.

Via Tapatalk.