bilhållare som funkar på olika modeller?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Sasori, 12 apr 2011.

1. Sasori

Sasori Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Vet någon om det finns en flexibel produkt som kan hålla upp telefonen i bilen så att man kan använda den som GPS?
    De två telefoner som ska användas är en Xperia Play och en ZTE Blade.
    Hilfe plox :) Hittade inget forum som passade

2. supercrw

supercrw Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Sasori gillar detta.
  3. Sasori

Sasori Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Tack så mycket, priset var inte helt fel det heller :D

4. henca

henca Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    218

MINA ENHETER

5. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Jag med! Min lossnade ifrån rutan gång på gång på gång och de där som håller fast telefonen framåt, de runda pluttarna, är limmade. De lossnar när det blir sommar och varmt i bilen. Plus att armen inte är stel någonstans vilket gör att den vickar något så fruktansvärt om man inte lyckas sätta den PERFEKT mot instrumentbrädan.

Efter det köpte jag ett för runt 250:- någonstans. På Biltema tror jag det var. Den funkar fortfarande.

Om du skall ha billigare så köp iaf sådana som kostar över 100:-. Jobbade som säljare i flera år och satt mycket i bilen så jag har vevat igenom ett par olika hållare med åren. De bästa är dyrast enkelt sagt.

http://goo.gl/QP9Rm

Den importerar vi. Den funkar bra. Inte lika bra som en för flera hundra kronor men den fungerar bra. Min kompanjon har en sådan i sin bil och har haft den där ett längre tag utan att den hoppar loss eller annat.

6. Ekofasc

Ekofasc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Jag har en från Kjell & co som jag använt i över ett år. Tysktillverkad & riktigt gedigen. Såldes i två delar. själva armen som beskrevs som kraftig svanhals; och hållaren, vars mått beskrevs vara gjorda för PDA:er o.d.

Kostade väl sammanlagt runt 200-250. Men sitter ordentligt på rutan, är stadig & håller gott om mobilen.

Sent from my Milestone

7. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Låter som den jag köpte.

http://www.elgiganten.se/product/mo...or-i-bilen/FLEX5/celly-universal-mobilhallare

Det var visst inte Biltema utan Elgiganten. Den jag länkar till där kostar 200:- och fungerar strålande! Rekommenderas väldigt hett.

8. henca

henca Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    218

MINA ENHETER

Det problemet har jag inte haft, men det kanske är tack vare att jag valt att använda den kortare av de två medföljande armarna? Med kortare (häv)arm blir det mindre moment.

Det problemet har jag läst om någon annanstans, men hittils har jag inte drabbats av det heller.

Instrumentbrädan? Jag fäster sugkoppen i vindrutan. Kan detta förklara att min sitter fast bättre?

m v h Henrik

9. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Testade båda men kommer inte ihåg huruvida någon satt bättre än den andra. Antagligen sitter ju den kortare betydligt bättre.

Och nederkant av den måste ju lutas mot instrumentbrädan. Sugproppen i vindrutan.

10. osmium

osmium Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Jag har en http://www.netonnet.se/art/telefon/...allare/mtu-universalholderswivel/117525.4550/ som jag använt både till min Hero och Desire HD.
    Telefonen sitter stadigt och ser man bara till att rutan är varm när man sätter dit sugkoppen så sitter den stadigt. Min har inte lossnat på över ett halvår.
    "Piggarna" som håller telefonen i underkant går att flytta i sidled.

Det enda minuset är att jag ibland får störande skrammel från den när jag inte har telefonen i. Det brukar sluta om man "klappar till den" lite.