Vilken laddare till bilen rekommenderar ni till era Hero's? Den ska kunna trycka in så pass mycket så att jag kan ha GPS'en igång samtidigt under en längre körsträcka samtidigt som den laddar.
Jag har nyss fått hem en 5V 2A laddare för Hero från eBay för 3.99£ inkl frakt. Om du söker på "OEM car charger for htc" så bör du hitta den. Den har funkat bra att köra GPS och musik samtidigt.
Finns det ingen motsvarande billigare variant som finns i en svensk butik? Är inget vidare på el-kunskap. Vad har du för krut i den?
Grejen är att det finns billaddare med både 0,5 och 1A. Den vanliga elnätsladdaren du fick med är 1A. Enligt mina tester så räcker inte 1A för mig på billaddare, jag får upp ett meddelande om att GPS-programmet drar mer ström än den laddar. Därför köpte jag en 2A laddare och nu funkar det bra.
En del billaddare gör dock fel, de är inte kopplade för att ge mer än 0,5A även om den är specad 1,0A, kollade i min telefon och den säger bara att USB-laddare är kopplad, dvs 0,5A, en annan jag köpte säger dock att AC power är kopplad. Den billiga jag köpte är http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.34040 har dock inte hårdtestat den med min telefon som navigator men den laddar min navigator i bilenn vilket den andra billaddaren inte gjorde.
Hur vet den att den får dra mer än 1 A från laddaren? Vad jag förstått kortsluter man dataparet för att tala om att den är ansluten till en laddare och då kan den dra upp till 1 A. Men eftersom telefonen inte kan veta hur mycket ström laddaren kan ge så kan den ju inte dra mer än 1 A?
Min original HTC laddare funkar klockrent under navigation med min Hero. Har kört många vändor med navigation påslagen och den är fulladdad när jag kommer fram. Det är nog något annat knas med din bil, laddare eller lur.