billaddare

Diskussion i 'Desire Z' startad av tictoc, 17 jan 2011.

1. tictoc

tictoc Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

Någon som vet ifall man kan använda en Nokia DC-10 till Desire Z? DC-10:n har output 5V, men originalladdare till Desire Z säger 1A medan DC-10:n säger 1.2A - är den skillnaden något att oroa sig för?

/Johan

2. Näslund

Näslund Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Borde funka, ska i alla fall inte vara nån fara. Telefonen ska normalt bara dra max 500mA på Usb-porten för att funka i en PC/mac. Men genom att sätta d+/d- till rätt nivåer så tror jag man kan få den att ladda hårdare. Om HTC och Nokia följer samma standard vet jag inte, men det troliga är att den kommer att ladda med 500mA om inte d+/d- stämmer, tar kanske lite längre tid men borde inte vara nån fara alls. Jag hade kört :)

Välkommen till forumet.

tictoc gillar detta.
  3. mikma

mikma Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Sony XZ2 Compact

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony XZ2 Compact
    Nokia använder också d+/d- för att signalera att telefonen får dra mer än 500 mA via USB. Min Nokia 5630 laddar inte ens om man kopplar mobilen till en USB-spänningskälla där datalinjerna inte är anslutna. Men jag gjorde en "USB-laddkabel" i vilken jag kortslutit datalinjerna till mobilen, och då laddar den fint. Samma kabel fungerar bra med Motorola Defy. Men det är väl något av en standard och fungerar lika på flera märken, förutom Apple då som alltid ska vara annorlunda.

Jag tror inte det är någon risk att använda en strömkälla som kan leverera mer ström än telefonen använder.

4. tictoc

tictoc Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

Innebär det alltså att den kommer att kunna nyttja laddaren fullt ut? Jag vill inte riskera att den t ex inte orkar ladda tillräckligt om man exempelvis använder telefonen som gps i bilen... ;) Jag vet att N97:an hela tiden förlorade ström, trots att jag körde den via DC-10:an, när jag körde gps:n...

5. jishi

jishi Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Tror faktiskt tom Apple kör samma. Laddade en ipod touch via min HTC-laddare utan problem, och jag tror den laddade "normalsnabbt". Inte 100% säker dock.