Billig Roaming i Europa

Diskussion i 'Allmänt' startad av FlyBob, 9 jun 2010.

1. FlyBob

FlyBob Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Letar efter billigaste möjliga roaming för data när jag åker runt i europa för att kunna nyttja google maps och dylikt. Några större operatörer har riktigt bra (nåja) avtal och tänkte att fler kan vara intresserade av detta;

http://www.t-mobile.co.uk/services/boosters/eurobroadband/

50MB data för 10£, 30 dagar max.

Lite klurigt att lista ut exakt hur det skall funka, men lär ju köra på det när man åker iväg. 50Mb räcker ett tag, lagom för en vecka när man bara skall ha kartor.

Deras info:

Just try to access data in the normal way via your handset or log in to your mobile broadband account when you're in Europe and you'll be offered the relevant options above - just choose the one you need and get surfing.

Make sure you top up before you go, and the cost will come off your balance.

Our Euro Travel Zone countries are: Austria, Azores, Belgium, Bulgaria, Cyprus, Czech Republic, Canary Islands, Denmark, Estonia, Finland, France, French Guyana, Germany, Gibraltar, Greece, Guadeloupe, Guernsey, Hungary, Iceland, Ireland, Isle of Man, Italy, Jersey, Latvia, Liechtenstein, Lithuania, Luxembourg, Madeira, Malta, Martinique, Monaco, Netherlands, Norway, Poland, Portugal, Reunion, Romania, San Marino Slovakia, Slovenia, Spain, Sweden, Switzerland and the Vatican.

2. Matenrou

Matenrou Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

50mb för en vecka av att kolla på google maps räcker ju inte, allefall om du använder den som en gps till bil etc.

3. my05

my05 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

FlyBob,

Det där låter riktigt vettigt. Äntligen kommer något som låter en ha lite kontroll på kostnaderna när man roamar :-) Var i grekland i våras med N1:an och fick så svår abstinens av att inte ha data påslaget (använde APNDroid) så jag "smygsynkade" 3 mail konton, nyheter och lite annat (med dåligt samvete som följd - 30 pix mer mb är ju taxan därifrån).

När jag kom hem så insåg jag hur "snål" Android ändå är då det gäller mängden information som flyter över nätet. Notan för mig (synk enligt ovan varje dag) landade på 180 kronor allt som allt.

Better safe than sorry dock, ovan nämnda tips skall sparas.

M v h

Danne

4. FlyBob

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Bara för färden ner, inte åka en vecka. Kommer nog gå på ~20mb som mest.

5. Pelle10

Pelle10 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

det verkade smart med t-mobile lösningen, men om man ska tilll Italien och vill köpa ett kontantkort där för att surfa på datorn genom sin Magic och kolla lite mail under en vecka, det borde väl gå och köpa ett kontantkort där med surf?

6. FlyBob

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Ibland.. vissa länder är rent bedrövliga på internet och kontantkort i kombination. Kolla därför innan, kan vara vettigare att roama någorlunda billigt, flatrate är ju väldigt behändigt.

7. FlyBob

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER