Jag är på jakt efter en billig surfplatta med fingertrycksavläsare och minst 32 GB internlagring. Vad skulle ni rekommendera?
Med billig menar jag max 3000 kr.
Huawei MediaPad M3 Lite 10 32GB går för 2500-3200 kr beroende på modell (Wi-Fi vs. LTE). Den ska ha fingertrycksavläsare. Nu undrar jag över Huaweis UI. Är det som på deras telefoner? Sist jag testade en Huawei var Honor 8. Finns det dubbla webbläsare osv. eller hur fungerar det? Någon som vet?
Pappa har en Samsung Galaxy Tab A som saknar fingertrycksavläsare. Dessutom upplever jag en hel del bloat. Jag antar att det finns en del bloat på Huawei också. Skulle ni säga att det är likvärdigt, sämre eller bättre än hos Samsung?
Edit: MediaPad M3 Lite 10 har USB-B vilket egentligen inte spelar någon större roll, men jag har planer på att senare skaffa USB till Ethernet adapter. Det verkar bara finns USB-C till Ethernet adaptrar och inte USB-B till Ethernet? Stämmer det eller har jag fel?
Edit 2: Jo, efter lite googlade hittade jag, men jag antar att utbudet är och kommer bli sämre med tiden. USB-C verkar dock kosta lite mer och då kan jag inte välja en Huawei för de har tydligen dissat hörlursuttaget i M5.
Last edited by a moderator: 19 maj 2018