Billigaste 4G telefonen på marknaden?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Tulkas010, 1 mar 2016.

1. Tulkas010

Tulkas010 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Jag behöver en reserv/alternativ-telefon. Jag har redan en Z3 men skulle kunna ha nytta av en reserv när den är på reparation (oftare än ni tror) och kanske som ett alternativ för jobbet emellanåt. Jag har haft en gammal avlagd som reserv tidigare men den har bokstavligen åldrats till oanvändbarhet.
    Jag är inte ute efter någon spelmaskin. Det enda jag behöver är snabb och smidig surf så 4G är väl i princip enda kravet. Sen får den ju inte vara hur tafflig som helst - trycker man på skärmen vill man ju inte att det klickar flera cm därifrån eller att hela skärmen lossnar efter två veckor.

Det finns ju 4G telefoner på aliexpress för 500:- (typ Doogee x5). Går dom alls att använda? Kommer dom klena specifikationer klara att hantera ens webbläsaren smidigt efter två år med ett uppdaterat tyngre OS?

2. torbjorn

torbjorn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    187

MINA ENHETER

Ett tag sålde Siba ZTEmobiler med 4G för 499kr. Och Huwaei har väl en för sju-åttahundra.

Jag letar också efter något sådant.

3. Ara

Ara Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

DOOGEE X5 Pro 4G fungerar alldeles utmärkt.

Du ska inte förvänta dig att den kommer att få någon ny version av Android. Mindre uppdateringar är dock mycket möjligt att den får.

Nämnda modell har 4-kärnig processor, 2GB RAM och 16GB internt minne. Det räcker långt.

Här är en recension:
    http://www.xiaomitoday.com/doogee-x5-pro-review-great-specs-for-a-budget-phone/

Last edited: 1 mar 2016
  4. Carre_80

Carre_80 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    284
    Telefon:
    Mate 20x

MINA ENHETER

Telefon:
    Mate 20x
    Telefon 2:
    Mi max 2
    Har också hört gott om doogee x5! Men kameran är ingen vidare. Och visst kommer den kännas lite trög. Fram för allt om du jämför med telefonerna två år i framtiden. Men enklare surf ska den klara fint.
    Och till det priset blir det svårt att hitta nått bättre.

5. Ara

Ara Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Det är stor skillnad på DOOGEE X5 och DOOGEE X5 Pro. DOOGEE X5 har inget stöd för 4G (endast 3G), den har hälften så mycket RAM och hälften så mycket ROM. X5 Pro är den som är något att ha.

Last edited: 2 mar 2016
  6. Rospigg

Rospigg Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 173
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8
    Telefon 2:
    Samsung A52s Enterprise Edition
    Grabbens X5 Pro som jag köpte här på forumet för en femhundring har gått hårt de senaste veckorna.
    Det spelas spel, kollas på youtube, chromecastas, det installeras och avinstalleras appar, det surfas och det skypeas och hangoutas och messas och fotas och filmas.
    Prestandan är det verkligen inget fel på tycker jag.

Största nackdelen är dock kameran, under så hård användning så går det ju en del batteri också.
    Jag använde den en del själv under ett par dagar för att se hur den var, och det var riktigt trevigt, batteriet höll precis för en dags vanlig användande.
    För det priset så så får den gå så länge det går.
    Den gör ett riktigt bra jobb måste jag säga.

Ara och sektledaren gillar detta.