Billigaste surf+lite tal och några SMS?

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av Bamsefar, 13 sept 2014.

1. Bamsefar

Bamsefar Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    101

MINA ENHETER

Jag letar efter något bra abonnemang som passar mig!

Hade Halebop - men Halebop utomlands fungerar inte:
    - Ingen möjlighet att ringa på Barbados/Västindien, och således inte SMS/MMS/surf heller, komplett värdelöst!
    - Ingen surf utomlands: Spanien/England/USA - och halebop vet inte varför, igen fullständigt värdelöst.

Således något nytt måste till:
    1) Jag ringar kanske 20 samtal i månaden, 10 minuter styck?
    2) SMS kanske 20 stycken
    3) surf: Ja detta pendlar, från 3-400 MB/månad till extremlägen på 2-3GB/månad. Men det sista inträffar kanske en gång per år. Normalt är under 500MB/månad, med någon vecka i skärgården då det kanske stiger till 1GB (hyra stuga i Stockholms Skärgård alltså).
    4) SKALL FUNGERA UTOMLANDS, surf och SMS är extremt viktigt, oberoende av vart jag är på jordklotet (men mest Sverige, Norge, England, Spanien och USA inkl Hawaii)!
    5) Nämnde jag surf och SMS är extremt viktigt?

Det är inte direkt något sådär extremt nyttjande alltså, men jag tänkte inte ta kontantkort - de måste ju ändå registreras för utlandstrafik så varför?

I princip inte priskänslig, men har någon form av broms mot höga månadsavgifter, vill ha det "tight" helt enkelt, och behöver jag "mera" vid något tillfälle kan jag lätt tänka mig köpa till det.

Men DET SKALL FUNGERA!

2. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 377
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Hallon Liten?
    60 samtal.
    Obegränsat med sms och mms
    1GB surf
    99kr/månad

Funkar med användning i utlandet.

3. Kate

Kate Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 046

MINA ENHETER

Nackdelen med det är höga utlandspriser för surf. Comviq är överlägsna där. Därför skulle jag kolla på dem istället om det är viktigt.

4. Cupcakes

Mottagna gillanden:
    8 377
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

Fast frågan kan ju vara hur stor skillnad det blir egentligen, visserligen har Comviq bättre utlandspriser - men deras abonnemang ligger ju högre prismässigt om man ser till TS användande.

5. Moby

Moby Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    402

MINA ENHETER

Det bästa jag kan tänka mig är 3 och deras pott 99. Det ingår 500 mb surf och så får du ringa för 99 kr. Borde räcka för ditt användande och om surfen tar slut någon månad köper du lätt extra surf om det behövs. Men det bästa är att tre har prisvärda samtals och surfpaket för de länder du oftast besöker.

6. Kate

Mottagna gillanden:
    1 046

MINA ENHETER

Det beror på. Om man ö.h.t. har tänkt använda surf utomlands en gång i månaden eller så, så äts skillnaden upp på nolltid. Eftersom TS skriver att det är extremt viktigt så antar jag att han/hon använder det en del.

"SKALL FUNGERA UTOMLANDS, surf och SMS är extremt viktigt, oberoende av vart jag är på jordklotet "

För övrigt kan jag rekommendera att undersöka lokala kontantkort om man vill surfa utomlands. Brukar vara överlägset.

Last edited: 14 sept 2014
  7. Bamsefar

Bamsefar Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    101

MINA ENHETER

Hallå,

Och tack för alla förslag.

Kontantkort, alla varianter, går bort. Inte intresserad av dom helt enkelt.

Jag har en mobil, att fippla med en till eller byta SIM kort när man vill surfa, nej jag är för bekväm helt enkelt.

Det måste fungera, jag är lat och det behöver inte vara vrålbilligt ala kontantkort men ändå kostnadsmedvetet...

8. Cupcakes

Mottagna gillanden:
    8 377
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

Hallon Liten? Comviq Fastpris?

9. Kate

Mottagna gillanden:
    1 046

MINA ENHETER

Jag har en gammal android med mig på resor som kan stoppar lokala kontantkort i och kör internetdelning från. Visst är det lite krångligare, men nästan det enda möjliga om man inte är snuskigt rik och samtidigt vill kunna surfa. Finns ju även mobila wifi-routers som fyller samma funktion.

Tänkte bara som ett tips.

I övrigt så hade jag satsat på Comviq fastpris 1 GB i ditt fall. Bra 4G-täckning och fina utlandspriser för surf.

Har du 4G-mobil förresten? Annars är Comviqs 3G-nät inte det bästa direkt. Du kommer att få samma täckning som med Halebop. Har du inte 4G och surf är väldigt viktigt så talar det för Hallon som har ett bättre 3G-nät.

Last edited: 17 sept 2014