Bilnödvändiga apps?

Diskussion i 'Applikationer' startad av 9070, 28 maj 2010.

1. 9070

9070 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hej

Är på jakt efter bra/nödvändiga/roliga bil applikationer? Just nu har jag laddat ner Car locator (som visar var man parkerade bilen) och sen har jag även laddat ner SpeedView (som bland annat har en HUD-funktion i programmet). Nu vill jag gärna höra om det finns fler "bra-att-ha" apps till bilen

Tack på förhand

9070

2. mikil

mikil Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83
    Operatör:
    Tele2, Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Watch Active 2
    Navigon
    Allakartor

3. JonasE

JonasE Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Trapster kan ge dig varningar för fartkameror och inrapporterade fartkontroller.

4. Ekofasc

Ekofasc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Radardroid Lite - fartkameror med röstvarningar
    Car Dock - hemskärm med stora knappar
    Mileage - logga tankningar
    Trafikinfo som finns i butiken - kartbaserade upplysningar om köer, vägarbeten, olyckor m.m.
    Trafikinfo som finns på forumet - textbaserade upplysningar om vägarbeten m.m.

Last edited: 28 maj 2010
  5. martinh

martinh Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

6. Kasch

Kasch Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Allakartor om du vill käka pizza efter badet som föregicks av ett schysst fik och därefter kolla in närmaste antikvitetsbutik och därefter, när trafikgränsen är nådd, hitta en öppen wifi-zon.

7. Skipper

Skipper Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

aCar
    App för bilunderhåll, bränsleekonomi mm.

8. roxpace

roxpace Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fantastiskt kasst Waze är, mängder med städer i Sverige har knappt kartor i Waze, lite synd.

Jag vet att de räknar med att användarna ska kartlägga åt dem, men de kunde ha ett bra minimum med kartor och inte bara större städer från början.

Om jag ska hitta till en plats så kan jag inte börja med att kartlägga och skapa kartdata åt programmet när jag inte ens vet vart jag ska utom adress.

Last edited: 28 maj 2010
  9. henca

henca Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    213

MINA ENHETER

Någon måste göra det och såväl de som du förväntar sig att någon annan skall göra det gratis.

Därför får man hoppas att någon annan har varit där tidigare. Om du ser till att kartera din hemstad kan du kanske hoppas på att någon annan karterat den okända stad som du kommer till. Vi kan knappast förvänta oss att Waze skall ha råd att anställa en massa personal som åker runt världen över för att kartera när Waze inte tar betalt för deras arbete.

m v h Henrik

10. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2.228

MINA ENHETER

Jag tycker OpenStreetMap har trevligare villkor än waze, men saknar realtidsrapportering och fina applikationer iofs.

11. henca

Mottagna gillanden:
    213

MINA ENHETER

Ja, det är verkligen synd att Waze skall bygga upp sin egen databas när OpenStreeMap finns. Om Waze-applikationen hade byggt på OpenStreemap skulle allting ha varit klockrent.

m v h Henrik

12. roxpace

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag betalar hellre 420 kr till Navigon och får bra kartor som dessutom inte laggar online och jag vet alltid att de garanterat täcker upp en viss yta alltid.

Att begära att folk ska kartlägga åt navigationsprogramsutvecklarna fungerar enbart bra om grundkarta finns.

Skulle jag kartlägga åt Waze min stad, skulle jag ha jobb för ett år, aldrig att jag gör det, då betalar man hellre för färdiga kartor i Navigon.

Men i övrigt verkar Waze ett mycket bra program om man bortsett från online kartor och dåligt pålitliga kartor.

13. henca

Mottagna gillanden:
    213

MINA ENHETER

Ja, som det är just nu så är inte Waze användbart som navigeringsprogram, åtminstone inte i min hemstad. Dock är Waze mer än bara ett navigeringsprogram, man kan se det som ett spel där man samlar poäng och kan jämföra sin ranking med andra spelare. Man kan också se Waze som ett system för att kommunicera med andra trafikanter. I Waze kan man varna för och få varningar med bilder om trafikstockingar och liknande. Den dag som Waze har en användbar grundfunktionalitet i form av navigering kommer alla dessa bonus-funktioner göra Waze riktigt användbart.

m v h Henrik

14. roxpace

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Håller med dig, önskar de kunde få kartdata eller samarbeta med Google Maps, kombinationen vore bra med det du beskriver samt bra baskartor.