bilstereoproblem

Diskussion i 'Allmänt' startad av apache54, 26 aug 2012.

1. apache54

apache54 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

är ute efter en ny dubbeldin bilstereo och vill gärnaha en sådan som tillåter mig att spegla telefonens skärm ochstreama ljudet så att jag kan streama musik via telefonen ochäven visartelefonens bild på skärmen så att jag kan använda telefonens navigation men hittar ganska många alternativ som fungerar med detta är det enda alternativ som skulle kunna funka http://www.brl.se/sv/artiklar/pioneer-avh-8400bt.html iphone men inga som oficiellt klarar android då jag har en galaxy nexus hjälp vore tacksamt

2. leolulz

leolulz Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Euhm den stereon "speglar" ju inte din telefon? Vare sig det gäller iPhone eller android.

Sen håller jag med dig, på android sidan är det väldigt dött när det gäller stöd för bilstereo. Den bästa lösningen enligt mig är att bygga in en android platta i instrumentpanelen men det är ju lite krångligare :)

3. e7andy

e7andy Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    835
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Spontant tror jag en sån här lösning blir klurig med spegling av skärm och sen styra allt med touchkontroller och få det att funka bra. Den du länkar till verkar inte kunna det heller vad jag kan se.
    Jag ser 2 alternativa vägar:
    1. Bilstereo för ljud och en Android-lur för navigation.
    2. Bilstereo med Android som OS: http://www.dynavin.com/android.php

4. apache54

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

jag är medveten om att den inte "speglar" telefonens skärm men det verkar vara det mest vettiga alternativet ang. dynavin har jag tittat en del på den nu och jag hittar bara att de har modelanpassade med android och ingeb universal o ingen till min bil som är en 2004 Subaru impreza STI PSE

5. Kate

Kate Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 046

MINA ENHETER

På mina föräldrars nya Volvo går det att koppla in nallen va BT. Man kan sedan ringa, svara och styra musikspelaren (funkar även med tredjepartsprogram) via knappar i ratten. Det bör väl finnas något liknanade även för eftermontering? Att spegla skärmen verkar omständigt på alla sätt. När man kör vill man flytta blicken så lite som möjligt.

6. apache54

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Bt är inga problem det är speglingen som är problemet visst vill man flytta blicken så lite som möjligt men jag vill kunna använda mobilens gps

Skickat från min Blade via Tapatalk 2

7. e7andy

e7andy Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    835
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Då är nog en hållare till telefonen ett vettigt alternativ. Sätt den i vindrutan som man gör med vanliga bil-GPS:er.

Att ha navigationen i bilstereon gör att man får titta snett nedåt vilket inte är särskilt bra ur säkerhetssynpunkt.

8. Kate

Kate Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 046

MINA ENHETER

Jag tycker att det räcker väldigt bra med rösten. Kollar knappt på skärmen. Men annars skulle jag skaffa en hållare med sugkopp för vindrutan. Kostar inte många kronor och du har mobilen på bästa tänkbara plats både ur satelit- och siktsynpunkt.

9. apache54

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

visst blir det nog så lösningen kommer att se ut men hade verkligen trott att det skulle finnas en lösning för android nu verkar enda lösningen som fungerar som jag hoppats vara att byta telefontillverkare vilket jag inte vill