"BinaryLoaderMgr error" vid uppdatering

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av tzeron, 4 nov 2010.

1. tzeron

tzeron Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Yo, 'sup? :cool:

Försöker, som så många andra, att uppgradera min kära telefon till FroYo men jag får det verkligen inte att fungera. Jag har fått hem senaste Kies efter en j*vla massa strul och Kies hittar min telefon utan större problem. När jag dock ska uppgradera telefonen i Kies så händer inget.. Jag kan trycka på knappen och får upp rutan där jag väljer "Uppgradera", sen händer inget.

Försökte x antal ggr till utan framgång, till slut gick jag till "C:\Program Files\Kies\" där jag fann "MSC.Thunder.FirmwareUpdate.exe". Efter lite knep och knåp lyckades jag börja uppgradera telefonen genom den filen. Jag fick hem filerna (om man ska tro på programmet) men sen när de skulle installeras så kommer det upp ett felmeddelande "BinaryLoaderMgr error" och mitt enda alternativ är att trycka okej och då stängs allt som har med Kies ner, YES!

Telefonen stannar då förövrigt i ett läge där en sjukt gul varningssymbol visas över halva skärmen och med samma skarpa gula text står det något i stil med "DO NOT TURN OFF THE FRIKKIN PHONE!!!" typ, man ska inte stänga av den iaf. Givetvis har man ju inget val så jag stänger av telefonen och kör igång igen. Rinse and repeat.

Nåväl, någon med samma problem eller rent utav en lösning? Helst innan jag river större delen av lägenheten och blir vräkt. :)