Bindningstid+förnyelse av ett gammalt abonnemang

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av Perdurabo, 17 mar 2011.

  1. Perdurabo

    Perdurabo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej gott folk!
    Det är så här att jag fick en mobil i present genom Tele2 för en 2,5 år sedan och denna hade då en 24 månaders bindningstid. (fördelen var att jag slapp betala räkningarna så, bra skit :money:)

    Nu ringde en telemarketing tjej upp och läste ett manus rakt upp och ner och sade att jag hade billigare tele än alla osv, min prislista låg väldigt bra till väldig stor focus på detta. Hon skulle sedan closea mig genom att säga att då skall vi bara förnya detta så ni står kvar på den förmånliga prisplanen.

    Jag säger visst så länge det inte är någon bindningstid inblandad, men oj hör & häpna det var en 24 månader till då, något jag defenetivt inte är sugen på.

    Har någon annan varit med om detta samt kan man förhandla sig till ingen bindningstid? Har köpt min mobil kontant och kan tänka mig att byta lev till någon utan dessa avgifter & bindningar (dock inte 3.)

    Om jag bara är en hal jävel och vägrar svara dem kan man kanske hänga kvar utan bindningstid?
     
  2. Flexxy

    Flexxy Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2009
    Inlägg:
    595
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Du kan alltid hänga kvar utan bindningstid har jag för mig..
    Mitt abonnemang gick ut i november och jag har inte förlängt det, iofs har jag vanlig tele2 kompis så inget speciellt med det.

    Men det är väldigt vanligt att operatörerna ringer upp och vill binda om med samma abonnemang som du haft innan...
     
  3. Perdurabo

    Perdurabo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jo,misstänkte det.

    Känns inte som att jag vill göra en dålig affär rakt av utan de från nog ge mig en stor morot om jag skall gå på den.

    Standard förfarande alltså och det är bara att hänga kvar. Tycker det var lite underligt att de inte ville skicka över en offert på det hela heller,riktigt tråkigt.
     
  4. swedebear

    swedebear Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    285
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    OnePlus 3T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 3T
    Om du inte aktivt gör något så brukar den gamla abonnemangsformen hänga kvar
     
  5. Json_81

    Json_81 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2009
    Inlägg:
    535
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    Hon försöker bara lura dig att binda dig igen.
    Vad är det för abbonemang du har som påstås vara billigare än andra?
     
  6. Perdurabo

    Perdurabo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jo tack,
    Tänkte försöka vägra binda mig och om det inte går så byter jag lev.

    Hatar verkligen dåliga säljare...

    Jag återkommer med vilket abb jag har, hon sade att priserna fanns på fakturan så då blir det att leta i stora pappershögen när man kommer hem :/
     
  7. swedebear

    swedebear Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    285
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    OnePlus 3T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 3T
    Priserna brukar sällan finnas på fakturan, alltså minutpriser och så, däremot har man ju en sammanställning på vad saker har kostat den månaden. Enklast är väl att ringa din operatör och fråga vad du har för abonnemangsform