Bla. Samsung ger dåligt betyg

Diskussion i 'Google Play' startad av Jerpa, 17 januari 2015.

1. Jerpa

Jerpa Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    50
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xiaomi Mi 9T

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xiaomi Mi 9T
    Info:
    Nova
    Platta:
    Lenovo Yoga tab 3 Pro
    Info:
    Nova
    Övrigt:
    Chromecast
    Har själv haft Samsung i drygt 3år, och har hela tiden irriterat mig på alla appar som man inte kan ta bort.

Det som slagit mig förut men även nu är att bland annat Samsung, finns säkert fler, är att pga påtvingade appar gör att folk sätter betyget 1 pga att de inte kan ta bort den.
    För de som inte har appen men vill ha den, är den ju bra.

Alltså blir det missvisande betyg.
    Själv har jag inte betygsatt något pga att jag inte kan ta bort den, det är ju inte appen fel!

Så, ska man klandra företagen för deras bloat?

2. e7andy

e7andy Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    835
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Det är ett återkommande fenomen när det gäller betygsättningen i Play Store och egentligen överallt där man kan betygsätta. Om en användare är missnöjd över något så sätts ett lågt betyg även om det inte egentligen är appens fel.
    Ex. om en app kräver root och användaren inte har det så får den lågt betyg.
    Precis som med att en app inte går att avinstallera. Det är ju inte appens fel, men det är ju den appen som uppför sig på ett sätt som användaren inte vill. Alltså är det fel på appen i användarens synvinkel. Användaren ska inte behöva förstå hur operativsystemet fungerar i detalj för att kunna använda sin enhet. Vidare så får man ingen info alls om varför man inte kan avinstallera en systemapp. Det går bara inte. Det enda man får upp är App info som bara är massa tech och siffror som för vanliga dödliga inte betyder något.