512 GB Samsung Evo Select Micro SD för 423kr på Amazon.se
Hoppas min Switch blir glad för detta kort, lade en beställning imorse.
https://www.amazon.se/-/en/dp/B085FGJDP9
Amazon.de anger reapriset till €39.99 (nedsatt 56%) och ordinarie till €89.90, men jag tror ett mer normalt pris snarare är kring €70.
Amazon.de kör även i år rejäl rabatt på Fire HD 8 Kids Edition tablets, €69 istället för €134 , jag köpte en sådan förra året och det var ett totalt kanonköp. Denna skickas inte till Sverige, men jag tog den via mailboxde (och UPS som fraktade även saker med lithiumbatteri - kolla fraktalternativ om ni köper).
Frakten blev ju ett par hundra kr extra, så det landade på kring 900kr för mig förra året, men ändå riktigt billigt pris för en bra platta till barnen. Rapp för sitt pris, bra skärm, mycket bra ljud. Bygger på att man "låser upp" den för att få "vanlig" android, och inte Amazon-låst variant. Förra året var det lätt att låsa upp, kan inte svara på hur det är i år men tråd finns på XDA för den intresserade. Jag tror att jag fick side-loada Netflix. Dottern har använt sin ett år nu, funkat kanon.
https://www.amazon.de/-/en/Fire-Kids-tablet-display-Kid-Proof/dp/B07WFLBX6W
Det finns även en Pro-variant för samma pris (vet inte skillnaden, kanske designad mer för lite äldre barn) samt 10" (€119); dessa vet jag inte alls om de går att fixa in googles butik på - bör kollas innan köp om detta är viktigt. Fire Toolbox på XDA. Jag tror alla går att låsa upp.
Finns även "vuxenvarianter" utan barnfodralet.
Hade vi inte redan haft för mycket sånt här hade jag köpt en till mig själv bara för att...
Det man kan notera är att 7"-varianterna är av äldre modell och inte alls lika bra, även om de också kan sägas vara värda sitt (låga) pris. 8" och 10" bör man hålla sig till. 2 års "worry-free" garanti påstås det, även om barnet typ kastar frisbee med den...hoppas inte behöva testa den garantin.
Fick även 1 års "Kid's Edition Device Family Plan" (appar, spel, film, jag vettefan) gratis, den körde jag cancel på nu annars drar de pengar år 2.
Last edited: 21 november 2021