Blackberry Priv på svenska?

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av horvendile, 25 feb 2016.

1. horvendile

horvendile Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hej!
    Jag har varit lite out of the loop på telefonmarknaden ett tag. Har det egentligen blivit klart om Blackberry Priv kommer med svenskt tangentbord? Jag pratar förstås om det fysiska tangentbordet. Och att åäö är utmärkt på tangenter, inte att man når genom meny för specialtecken eller så.

Om ja, har vi något ungefärligt datum?

Om det redan finns så är det helt okej att reta mig för att jag inte sett det!

2. Ara

Ara Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Det är fullständigt osannolikt att den får ett komplett svenskt tangentbord. Det finns helt enkelt inte plats. Det blir i så fall en lösning där å, ä och ö får dela tangent med andra bokstäver. På samma sätt som tidigare.

3. horvendile

horvendile Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hm, det var onekligen ett bakslag. Har inte haft Blackberry tidigare så jag visste inte hur de gjort.
    Men tack för svar!

Ara gillar detta.
  4. Ara

Ara Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Ja, den skulle nästan hamna på min inköpslista om tangentbordet var komplett vad gäller svenska bokstäver. Priset är rätt avskräckande dock.

5. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 115
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Det sägs att tangentbordet fattar bra när man skriver på Svenska så när man ska skriver "sager" så ändrar predictions till "säger" t.ex. Inte helt perfekt lönsing kanske men det borde inte vara några större problem. På det virtuella tangentbordet så finns det Svenska.