Nån som vet hur man gör för att det skall fungera att köra med Bladen i en AUX ingång? Det funkade inte bara genom att plugga in den, så tänkte att det kanske fanns något sätt, hade tänkt att köra streamad radio i bilen till Göteborg på måndag, så snabba svar uppskattas! / Mikael
Tja! Jag kör på jobbet med en kabel som du kan köpa HÄR Skit billigt och snabb, jag köper bara hos dem.
Grejen är den att det är 3.5 mm i både mobilen och i bilen, så den hjälper tyvärr inte till så värst mycket...
Förstår inte riktigt, vad hade du för kabel som inte fungerade? Och en kabel med 3,5 mm hanar på båda sidor borde väl fungera ?
Jag bara pluggade in min i bilen och det funkade......men var tvungen att höja volymen rejält på bilstereon.
Hmm, fel på kabeln? Kontakten på din Blade ser ju lite annorlunda ut mot tex iPhone, kanske har något med det att göra ?
Nu har jag inte testat Bladen i bilen än men jag kör ofta med Nexus One inkopplad i bilen (Mazda 6 med 3,5mm hane i bägge ändar) och det funkar bra. Visserligen har jag en galvanisk avskiljare inkopplad mellan telefon och bilen men det är för att slippa jordbrumm när jag samtidigt laddar via cigguttaget. Är du säker på att media-volymen inte är dragen i botten? Den borde ju höjas om du trycker på volym upp samtidigt som du lirar musik men det har fuggat ibland för mig. Kolla var den står: Inställningar | Ljud | Volym eller med en app typ Quick Settings Men funkar det med headset eller hörlurar ska det ju gå lika bra med AUX-in.
Mediavolymen ändras när jag trycker på vol +/- knapparna, så det är nog inte det felet.. Kabeln funkar som den ska!
Ok, och hörlurar funkar bra? Annars bör det ju vara nåt med bilstereon? Kan du koppla in nåt annat på samma kabel och få ljud i bilstereon? Edit: Nu har jag testat Bladen i Mazdan, det funkade.
Det kanske är så att det är fel på programmet eller nåt.. Jag vet faktiskt inte.. Ja, hörlurar och så funkar utmärkt, inget fel alls på det Skall testa högtalarna till datorn lite snabbt EDIT: Det funkade, men var tvungen att maxa volymen på Bladen och högtalarna, kan det vara så att Bladen ger ut såpass dålig effekt?
Jag får ju dra upp volymen lite i bilen (och insignalen på mixern hemma) jämfört med att spela från cd eller radio men långt ifrån maxat.
Nej, men det är inte jättehög effekt i dessa högtalare heller, bara ett par billiga som är lätta att ta med om jag flyttar runt laptopen och så, men jag skall testa att ha högre volym i bilen, då kanske det kommer ljud
Men du Mikael, kan det inte vara så enkelt som att du inte valt AUX-ingången (eller rätt ingångskälla) på din bilstereo?
Jag har samma problem som Mikael R. Jag kör en Mazda 6 årsmodell 2010 och har htc wildfire, jag kopplar in 3.5mm i Aux och ställer in Aux mode på bilen men får inte fram något ljud :/ får fram utmärkt på hörlurarna men funkar inte i bilen vet inte varför volymen på telefonen va maxad dessutom.
AUX-out på bladen är riktigt dålig. Köp istället en Bluetooth-dongel tex SE MW600 som du kopplar in till bilen via 3,5mm hanar och kör musiken via bluetoothen. Fungerar utmärkt och ljudet blir mycket bättre