Blade drar på Roaming då å då av sig själv?

Diskussion i 'Blade' startad av niivpop, 2 jun 2011.

1. niivpop

niivpop Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej det är så att jag har upptäckt två tre gånger nu när jag tar upp telefonen ur fickan å ska kolla klockan ser jag denna /!\ och det är ju ROAMING märket, sen försvinner den när ja ska dra ner "Top-baren" ?

vad f*n, hur kan ja se vad som orsakar detta? och hur får man reda på de? enligt tele2 ska jag ha ring&surfat för 57kr sedan senaste fakturan, vilket jag inte direkt tror på O.o ringer knappt och smsar endast, laddar jag ner apps går de ju via 3g skitet och jag har ju surf paket på 1gb/månad och jag kommer inte ens närheten av det (kollar med 3g dogwatcher)

lösning tack att man inte blir rånad?

mvh// Nico

2. Matte_N

Matte_N Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    607
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 7a

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 7a
    Telefon 2:
    Pixel 9a
    Telefon 3:
    Pixel 6
    Platta:
    ZTE Light
    Kolla mobila nätverksinställningar så att du inte har nåt med roaming iklickat.

3. niivpop

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

den är av, det är därför jag är förvånad? :S att den sätts på då å då, NÄR JAG INTE använder telefonen.... som en app tar dyra betalningar medan telefonen är inaktiv?

4. Mangemongen

Mangemongen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Seriöst, jag har sett errormeddelanden som säger att jag förlorat roaming connectivity, fast jag har roaming avstängt. Också Blade. Gillar inte.

5. GutteG

GutteG Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Det ska inte vara möjligt med (data)roaming till andra svenska operatörer. Det kan dock stå att du roamar (råmar?) om din operatör saknar täckning, med det är isåfall bara vanlig telefontrafik. Har man stängt av dataroaming så använder telefonen inga utländska nät för datatrafiken.

Har du kollat på fakturaspecifikationen? Tänkt på abbonemangskostnaden? 57kr låter inte farligt mycket. Loggar du in på "mina sidor" på tele2.se så kan du se vad du använt för datatrafik och telefonsamtal.

6. niivpop

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

det är där jag kollade, där står de att ja använt 57kr sedan senaste fakturan, enligt mig låter de mycket på så här kort tid? fakturan kom ju bara några dagar sen (?) tror jag, mamma som tar hand om dessa för mig ^^ eller kommer dom i början av månaden kanske?
    57 är absolut inte farligt ifall det är sen början av månaden och inte nu några dagar tebax.
    hmm ska fråga ^^
    nej men det finns apps ju som kan ta kontroll över mobilen, spec. när man använder Applanet?