Blade får ingen 3G uppkoppling

Diskussion i 'Blade' startad av ChipZ, 16 dec 2010.

1. ChipZ

ChipZ Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Hej! Skriver från bladen nu. När jag använder t.ex. apndroid för att disabla internet så får den ingen uppkoppling igen när jag aktiverar det igen med apndroid. Måste starta om telefonen för att komma in på 3G nätet. Har prövat allt jag kommer på: Flygplansläge, wifi, mobilt internet. Av och på med allt. ..

2. Cronnix

Cronnix Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tänkte precis starta tråd om det, samma problem här! 3G kommer inte igång av sig själv, inte heller hjälper det om man försöker starta den igång med hjälp av en app, enda sättet är att starta om mobilen. Any ideas?

3. jockebarba

jockebarba Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har samma problem.

4. lyxförpackning

lyxförpackning Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Detta låter ju skitjobbigt om det nu är såhär, funderar på ett comviq surf-abbonemang själv.

5. dweebling

dweebling Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Jag har inga problem att stänga av och sedan sätta på mobilt internet om det är det ni menar?
    Stänger av och på via inställningar i menyn.

6. Cronnix

Cronnix Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag ser inga inställningar som sätter på det, förutom data transfer genom 3g, om det var den du menade. Men mitt problem är att 3G inte kommer igång efter jag har slagit av Wifi, varken genom app eller av sig själv. Använder en apn app för att sätta på/av 3G, men hade problemet innan den också.

7. dweebling

dweebling Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    När jag ska surfa på mobilen går jag in på inställningar, inställningar för trådlåst och nätverk. Sedan bockar jag i Mobile Network.
    Och då hoppar surfet igång (3g+ symbol uppe vid klockan).
    när jag surfat klart brukar jag gå in på samma och stänga av för att spara batteri. Annars kopplar mailen, väderappen upp sig och tar hem info.

Provade nu att sätta på mobile network, sedan satte jag igång wifi. Då försvann 3g+ ikonen. Surfade lite via wifi, stängde sedan av Wifi via inställningar, inställningar för wifi trådlösa nätverk. (eller via snabb knappen som jag har på ena skärmen)
    Då hoppade 3G+ ikonen igång och surfade via mobile network ist.
    Gick helt automatiskt.

8. ChipZ

ChipZ Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Jo det funkar ju här också, men om man är för lat för att gå in i menyerna så är ju en apn widget rätt skön att ha på startsidan, det är om man byter apn och sen tillbaka till det riktiga som 3g aldrig kommer igång igen

9. ChipZ

ChipZ Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

En sak till, vill ju bara göra det här för att spara batteri ;)
    Upptäckte att den åt batteri i viloläget innan jag stängde av synk :P

10. Cronnix

Cronnix Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag också använder VPN app för att sätta igång/stänga av 3G, men problemet att oavsett vad jag gör (menu/app), kommer inte 3G igång tills jag startar om telefonen :P

11. Tenkai

Tenkai Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag har också problem med att få 3g. Jag har tre som operatör och kör rootat. Tror jag har haft 3g symbolen någon enstaka gång då jag surfat. Men även om jag starar om mobilen nu så händer inget. Har prövat med Barnacle men det programmet är så ostabilt så det går ändå långsammare överlag.
    Med 2.2 så lär det lösa sig då man kan dela ut Wifi genom OS men fram tills en riktig realese skulle jag vilja ha tips om hur man löser det.

12. mutteman

mutteman Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

3g telia

När jag första gången stängde av 3g på blade:n så har jag inte fått igång det igen. Har telia som operatör och har skrivit in deras apninställningar manuellt men det vägrar funka, finns ingen som helst möjlighet att få igång 3g som det verkar medan wifi funkar utmärkt. Hur ska man göra??

13. Robotnyheter

Robotnyheter Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har samma problem med min ZTE Blade (Android 2.2) som jag köpte för en vecka sen från Comviq. När man stängt av Wifi går inte 3G igång av sig själv när man ska surfa eller liknande.

Jag hittade en enklare lösning än att behöva stänga av mobilen iaf. Det räcker att gå in i flygplansläge och sen tillbaks så började 3G fungera för mig igen. Snabbaste sättet att (de)aktivera flygplansläge är att hålle inne powerknappen i 2 sek.

En app/widget för att stänga av 3G kan ju vara smidigt också om man inte vill gå in i inställningarna varje gång.

14. KHEEJS

KHEEJS Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Känner igen detta lite. Det jag brukar göra är att byta mellan "GSM/WCDMA auto" och "Endast WCDMA". Vet inte varför detta händer men är lite irriterande ibland.

15. stingfoot

stingfoot Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Hela min kontakt med mobilnätverket försvinner ofta, vare sig det är i 3G eller ej. Ikonen som symboliserar uppkoppling med pilarna är helt plötsligt borta, och inget går att göra: vare sig ringa, ta emot eller surfa på nätet (om jag inte går över till wifi, då..).

Behöver starta om varje gång. Händer allt oftare... :(

/Fredrik

16. Robotnyheter

Robotnyheter Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Såg ju nu att det finns ju redan en inbyggd widget i Android (2.2) för att slå av/på 3G. Den på första skärmen till höger som ser ut som två pilar som pekar åt vänster och höger. Hade sett den förut men visste inte vad den hade för funktion förrän nu. Har inte läst manualen, det behövs bara för produkter med dåligt utformade gränssnitt, d.v.s inte Android. :)