Blade fast i FTM läge

Diskussion i 'Blade' startad av Upset_Nerd, 9 okt 2011.

1. Upset_Nerd

Upset_Nerd Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Jag har nyligen köpt en ZTE Blade och har gjort något jag uppenbarligen borde väntat med tills jag visste bättre.
    Tyckte batteriet tog slut rätt fort och läste att batteriindikatorn kunde behöva kalibreras och att man kunde få fram någon sorts bootmeny genom att starta om telefonen samtidigt som man håller in minusknappen för volym. Jag tänkte att jag testar och ser hur det ser ut men det enda som hände var att den startade med en vit ruta det står "FTM" på och nu reagerar den inte på några knapptryckningar. Vågar inte göra något mer nu ifall jag riskerar att sabba något så jag är mycket tacksam om någon kan berätta vad jag behöver göra för att återställa den?

Kan lägga till att den är från Comviq och hade Android 2.2 ifall det är väsentlig information.

Last edited: 9 okt 2011
  2. Priminima

Priminima Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus Two

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus Two
    Telefon 2:
    Nexus 4
    ROM:
    Chroma
    FTM är ZTEs Recovery, guiden du följde måste ha förutsatt att du hade clockworkmod. det enda du behöver göra för att få telefonen att vara som innan är att starta om den (utan att hålla in volymknapparna ;) )

3. Upset_Nerd

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Försökte först göra det men den reagerar inte på powerknappen heller. Kan jag tvinga den att starta om genom att ta ut och sätta tillbaka batteriet? Har inte vågat prova det än då det känns lite riskabelt.

4. Priminima

Priminima Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus Two

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus Two
    Telefon 2:
    Nexus 4
    ROM:
    Chroma
    ja, sorry, glömde skriva det, men du ska ta ur batteriet och sen sätta tillbaka det :)

Upset_Nerd gillar detta.
  5. Upset_Nerd

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack så mycket, nu är den igång igen! :D Fascinerande hur fort man börjar sakna telefonen när den inte fungerar...