Skärmen slocknar ju vid samtal, men jag kan varken lägga på eller ens starta skärmen efteråt. Appen screen on hjälper tyvärr inte. Några ideer? Ids inte skicka in den, har ju redan romat.. Sent from my Blade using Tapatalk
Vad har du för ROM? Vissa versioner av CM7 hade ju det problemet du beskriver. Om det är problemet så lägg in en stable version och det problemet ska vara löst.
Vilken rom har du? Se efter om du har en app som heter zte emode eller zte blade settings. Där kan du kalibrera proximity sensorn.
Har CM7 nightly 256 - hittar ingen sådan app som Gryph beskriver. Men jag är väldigt säker på att jag haft en sådan i den tidigare versionen :S
Tyckte jag läste någonstans att det skulle byggas in i inställningarna så kolla igenom dem, troligtvis i cyanogenmod settings någonstans. Edit: Sökt lite nu och kolla i settings, device settings och se om du hittar det där.
Ja, precis. Upptäckte det precis. Ska testa nu om det fungerar. EDIT: Funkar galant, nu stängs skärmen av när jag stoppar den vid örat, den tänds när jag tar bort den, och allt funkar som det ska. Tackar!