Blade i Spanien

Discussion in 'Blade' started by swingemar, Apr 15, 2011.

1. swingemar

swingemar Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har fått min Blade skickad från Sverige för en vecka sen. Först försökte jag med operatören Yoigo (som ägs av Telia) men vi lyckades inte få den att ansluta till internet. Bytte till operatören Orange men samma visa där. Orange var mycket trevligare och hjälpsammare men efter 3 dagars fruktlösa försök drog dom slutsatsen att det troligen är telefonens software som inte stämmer med det spanska nätet. Blade har ännu inte kommit till Spanien men Orange hade ju hört talats om San Francisco.
    Om det är så undrar jag : kan man göra nåt åt det? Eller är det bara att skicka tillbaka den till Sverige? Telefondelen funkar perfekt men om man har en smartphone vill man ju kunna utnyttja den.
    Tacksam för svar eller tips hur man kan göra.
    OBS! Jag har aldrig haft en smartphone förut och är inte tekniskt lagd så några utläggningar med facktermer hjälper mig inte. Jag är gröngöling!

2. kallt_kaffe

kallt_kaffe Professional Droid Medlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Det du behöver är rätt APN inställningar. Den du köpt från Telia innehåller bara inställningar för Telia och kanske också Halebop.

Detta är inte unikt för Blade så googla lite på spanska siter efter APN inställningar för Android för den operatör du tänkt använda så borde det lösa sig.

swingemar likes this.
  3. swingemar

MINA ENHETER

Är du säker på det? Jag har köpt den från CDON - alltså inte operatörslåst och APN och de andra inställningarna gjorde Orangepersonalen i butiken.Orange är alltså den operatör jag har kontrakt med.

4. swingemar

MINA ENHETER

Du hade rätt! Jag har fått ordning på det nu och nu har jag internetanslutning. Men det krävde lite surfing och lite påstridiga telefonsamtal innan en väldigt kunnig chilenska gav mig de rätta tipsen! Nu funkar det perfekt. Tack skall du ha.