Blade tappar SD-kontakten när monterad via USB

Diskussion i 'Blade' startad av e1m1, 23 jan 2011.

1. e1m1

e1m1 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Finns redan en del SD-kortstrådar, men tycker ingen verkar passa mitt problem. Kortet fungerar bra normalt sett. När man kopplar in blade via usb till dator, och försöker flytta över något eller formatera disken tappar blade kontakten med kortet direkt, varpå överföringen/formateringen hänger sig.

Någon som har någon aning om vad det beror på, eller har en lösning?

2. e1m1

e1m1 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Efter att ha försökt flytta större filer via drop box upptäckte jag att att den dör efter 1-5 meg där också... Kanske inte är så olikt det fel andra har trots allt.

3. Snajjder

Snajjder Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Har exakt samma problem. Har även börjat komma upp en ruta där det står "scan and fix" varje gång jag kopplar in mobilen i datorn. Förmodar att detta beror på att jag har ryckt ut kabeln ur mobilen varje gång som överföringen hängt sig.

Sent from my ZTE-BLADE using Tapatalk

4. e1m1

e1m1 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Japp, du fixar det genom att formatera kortet från telefonen, har gjort det måååånga gånger nu :P

Ska skriva till comviq.

5. nebi

nebi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hade samma problem bara att skicka in den på lagning. Fanns några saker man kan testa ( kollade runt om diverse forum) och se om det hjälper men inget av dom sakerna hjälpte för min del .

*Testa att rengöra kontakytan på minneskortet
    *Testa att formatera minneskortet med : http://www.sdcard.org/consumers/formatter_3
    *Testa ett annat minneskort

6. bollonet

bollonet Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

För mig är det samma sak. När jag ska kopiera lite musik till den så låser sig allt.
    Flera gånger dyker det upp "montera"-beskedet, som om den ständigt tappar kontakten

Köpa ett annat minneskort, javisst. Men det är ju inte direkt ett problem man tycker att så många borde behöva ha när de köpt en ny telefon