Blade - Touchen bra?

Discussion in 'Blade' started by Munity, Apr 1, 2011.

1. Munity

Munity Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

1. Hur är touchen på ZTE Blade? Går den att jämföra med iPod Touch/iPhone?
    1. Är det laggfritt när man scrollar i menyer osv med den?

Ska nämligen inköpa mig en Blade om några dagar och ställer några sista frågor innan man köper den, tack på förhand!

2. Ctrl

Ctrl Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Du kan inte jämnföra en telefon för 1500 med en som kostar 9000. Men jag tycker den är helt okej för det priset.
    Man får ju vad man betalar för

3. almost-famous

almost-famous Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Den är jävligt prisvärd!
    Är du student får du den för 999:- från Comviq. Lås sedan upp den gratis på nätet. Inga konstigheter, bara möjligheter.
    Lycka till!

4. pete

pete Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

1. Touchen funkar finfint tycker jag, har ingen iphone/touch, men gissar på att den trots allt är märkbart bättre.
    2. Kan inte kommentera angående stock rom, men med custom 2.2 flyter det mesta på bra överlag, men då och då stöter man på något mindre hack.

Som sagt så får du nog svårt att hitta många likvärdiga alternativ i samma prisklass.

5. Occz

Occz Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Krävs lite pill för att Bladen ska flyta bra, men tänker man pris/prestanda så slår den antagligen alla telefoner på marknaden

6. m0hamed

m0hamed Youth Droid Medlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 13

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 13
    Fan är sugen på en blade jag med. Vill byta ut min samsung spica, tycker ni blade ägare att bladen är bättre än spica?

7. bollonet

bollonet Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag tycker touch-kapaciteten är utmärkt. Det är sällan eller aldrig man måste trycka flera gånger som det kan bli ibland på kassa touch-skärmar

8. bladefan2011

bladefan2011 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej Munity!

Jag är en ganska så nykläckt ZTE Blade ägare här, som tidigare hade en vanlig Nokia Musicxpress mobil. Jag hade tänkt försöka svara lite på det som du undrar om.

Vad gäller touchen, så NEJ du kan inte jämnställa den med en iPhone. Den är inte fullt lika känslig och precis (har testat min kompis både iPhone 3G och 4 och jämfört), men därmed INTE sagt att den är dålig alls. Den fungerar helt suveränt måste jag säga.

Angående lagg i menyerna. Ja visst det förekommer, och jag vet inte hur det är med 2.2 Froyo ROM:en installerad men enligt utsago ska detta göra den mindre laggig i menyer osv. Återigen - den är absolut inte jättelaggig, men inte att mäta sig med iPhone. Men då kostar ju denna betydligt mera också. För 1499:- får du enligt mig en telefon som jag tycker känns bra mycket roligare, intressantare och coolare än iPhone...

Kan inte göra annat än hålla med alla andra här i den här tråden som säger att ZTE blade är GRYMT prisvärd om man tänker på priset. Känns nästan löjligt när man tänker på hur mycket man får.

Den känns verkligen solid och välbyggd i den här prisklassen. Den känns absolut lika skön i handen som min kompis iPhone mobiler gör. Och kameran som kanske är det som flest människor verkar tycka är det som är värdelös på denna mobil upplever jag som fullt tillräcklig för mina behov. Den är helt klart bättre än den som jag hade på min gamla Nokia mobil. :-)

Vad gäller skärm och telefonskydd så rekommenderar jag en titt på Tradera eller Droidstuff. Tycker det är skandalöst dåligt att inte Tele2 lagerför lämpliga skydd och skärmskydd till denna mobil då dom säljer den i butik. Själv så har jag ett Nillkin telefonskydd och skärmskydd (väntar på InvisibleShield som jag beställt) - och jag kan verkligen rekommendera Nillkin silikonfodralet till mobilen. Funkar perfekt och ser snyggt ut.

Last edited: Apr 2, 2011
  9. Eskimo

Eskimo Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har en fråga, man kan ju köpa Zte Blade med CSN rabbat. Men alltså blir mobilen låst till just det comviq kortet? eller kan man ha ett annat kort? Orkar inte byta nummer..

Last edited: Apr 2, 2011
  10. pete

pete Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Skall gå att låsa upp operatörslåset helt gratis via kodgenerator om ingenting har förändrats, finns nog länkad till i flertalet trådar här och på modaco, sök runt lite för mer info.

För övrigt om du redan har ett comviq-kort tycker man absolut det bör fungera med ett annat comviq-kort oavsett nummer då det enda de egentligen vill är att du skall använda den i deras nät så de tjänar $$$ på det.

11. Eskimo

Eskimo Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Aah nice då är det lungt :)

12. Nitaria

Nitaria Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

touchen är de absolut inget fel på, men den får ett riktigt lyft med t.ex. launcher pro!

13. bollonet

bollonet Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

på vilket sätt påverkar launcher pro touch-funktionen?

14. loppen1730

loppen1730 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=280603527382&ssPageName=ADME:B:EOIBSA:GB:1123

15. Eskimo

Eskimo Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Tror att han menar att allt blir mycket mer "smoth" Inte så hackigt och då höjs faktiskt touch känslan.

16. Eskimo

Eskimo Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

17. Nitaria

Nitaria Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Precis, skillnaden e ruskigt stor när man sedan kollat tillbaka på orginal launcher

18. Mikael R

Mikael R Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

19. berka

berka Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Kör du 2,3:an så får dessutom tryckkänslighet! :)

Dessutom får du ~70 hz i inputBenchmark ;)