BladeII - Problem med firmware flasher

Diskussion i 'Blade' startad av thojoh370, 3 apr 2013.

  1. thojoh370

    thojoh370 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2013
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hejsan!
    Jag har sedan en tid tillbaka suttit och försökt lägga in en ny ROM på min ZTE Blade II, i hopp om att kunna lösa ett problem med skärmen (som tycks ligga i mjukvaran). Såg nånstans att det inte fanns någon annan ROM att lägga in för Blade II, men hittade en som trots allt tydligen skulle fungera med min telefon.
    Det gjorde den förstås inte. :neutral:

    Nu är det så pass att jag inte ens kommer in i CWM, utan telefonen stannar på Android-logotypen i alla uppstartslägen utom 'Download mode'. Försöker följa en guide (metod 5) på hur jag firmware-flashar telefonen, men bemöts med felet:
    Kod:
    line 1 failed-please reset the modem manually
    Är dessutom osäker på om jag har Gen1 eller Gen2 (köpt från Mediamarkt i oktober förra året), men de firmwares som följde med flashern är "China Unicom v880 Firmware" och "European Gen1 Firmware", så jag förmodar att det är det senare.

    Sammanfattningsvis; Telefonen går inte att boota i CWM, men 'Download mode' fungerar som sagt fortfarande. Mobilen kommer upp i datorn med en associerad COM-port, ZTE Firmware Flasher vägrar installera något på den.
     
    Last edited: 3 apr 2013
  2. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 025
    Mottagna gillanden:
    8 516
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Den guiden är för den första bladen som finns i tre generationer.
    ZTE blade gen 1 såld med android 2.1
    Gen 2 såld med 2.2
    Gen 3 såld med 2.3.5.

    ZTE Blade II - ny modell som såldes med 2.3.x och i vissa länder även 4.0.

    Och senaste är Blade III som kom med 4.0.

    Det bästa du kan göra är att gå in på ztes hemsida och ta hem deras senaste firmware som är för modellen blade 2 och försöka rädda telefonen. Alternativt om du kan hitta någon hjälp på xda eller modaco som kan modellen.

    Lycka till.