Bladen vill ej rootas ordentligt

Diskussion i 'Blade' startad av victorn, 14 feb 2011.

1. victorn

victorn Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har försökt roota min ZTE genom att ladda ner androot clockwork och revovery managern.
    Telefonen är rootad (via androot) och recovery manager är installerad men när jag installerar min clockwork recovery genom managern står det bara "installed unrecognised recovery" misstänker att den misslyckas med att installera clockwork överhuvudtaget eftersom det inte går att installera den nya firmwaren heller.

Kan även tillägga att jag inte kan göra systemåterställning längre, vet inte om detta har något med mitt misslyckade rootingförsök att göra.

Telefonen är köpt från Telia, någon som har varit med om detta problemet?

2. lono

lono Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Hm, inte helt hundra på om jag förstår din beskrivning, men brukar råka ut för liknande, tror jag.
    Kör du clockwork 3.0.0.5? För då måste du ibland köra check for recovery updates under recovery-taben för att få recovery manager att känna igen den.

Ett tips är också att göra en backup i recovery manager innan du prövar dig på något(om du inte redan gjort det).

3. victorn

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har provat att installera både clockwork 2.5.1.8 och 3.0.0.5 men tror inte de installeras överhuvudtaget.
    Efter jag tryckt install recovery och valt min clockwork version kommer ett meddelande om att det håller på att installeras upp. men när det är färdigt och jag kommer tillbaks till recovery tappen igen står det bara "currently installed recovery:unrecognised" precis som om inget hänt.
    Har inte ens ett alternativ som heter recovery backup :o

4. lono

lono Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Under firmware-tabben ska det finnas en "Backup Current Firmvare" som gör en total backup. Men vet ej om det hjälper om du redan fuckat upp något. Vilken recovery manager version kör du?

5. victorn

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Provade nu, fick upp en error där det stod: You need to install a custom recovery before you can back up your firmware. Som sagt, den verkar inte installera clockwork av någon anledning.

Jag använder den senaste 0.34, men har även testat 0.29b. Får samma resultat.

6. lono

lono Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Vet inte riktigt vad som har hänt med din lur, men jag får samma beteende och meddelanden av och till i recovery manager, men det funkar att köra efter att man tryckt på updateringsknapparna(den uppdaterar inget från nätet, men fattar då vilken firmware som ligger i). Du testade att kolla efter update?
    Förhoppningsvis dyker nån upp som vet exakt vad ditt problem är.

7. fellow

fellow Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Jag hade exakt samma problem med min nya Telia Blade. Löste det genom att uppdatera till jjrls9 (2.2) på följande sätt (citerar mig själv från en annan tråd):

"1. Ladda hem detta till din PC, packa upp zip filen och kopiera innehållet till ditt sdkort. Kan göras på tusen olika sätt. På min dator blir det e:\image\ . Där inne ska det finnas 15 filer.

2. Stäng av mobilen. Tryck och håll (utan att släppa) följande knappar i följande ordning: menu, vol up, power. Vänta tills mobilen installerar om. Klart.

Lycka till!

P.S. Detta är enda vettiga sättet att flasha ny rom på en ny ZTE blade. Metoden heter TPT. Alla andra sätt är för utomjordingar."

victorn gillar detta.
  8. victorn

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Man tackar! Då tar jag och provar det istället då!