Fråga: Bläddra bland filer från XP?

Diskussion i 'One M7 (2013) - Allmänt' startad av Jocce81, 3 juni 2013.

1. Jocce81

Jocce81 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

På jobbet kör vi XP på en del burkar fortfarande, har behovet av att kunna bläddra runt / överföra filer till / från telefonen med jämna mellanrum.

På min Desire S är det bara koppla in den o välja att köra den som Flyttbar Disk o sen är saken klar...

Med One verkar det inte lika enkelt..den skrek till om att den ville ha senaste MediaPlayer (?) och gjorde alla uppdateringar osv, nu kommer den upp som HTC MTP Device.
    Dock är det tomt när man öppnar den...?

Behöver jag göra något mer?

/Jocce

2. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

Jag brukar få alternativ att välja vad jag vill göra när jag kopplar in telefonen.

Beroende på vilken typ av filer det är så kan det vara mycket smidigare att använda Dropbox eller Google Drive.

3. Jocce81

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Det får jag med, när jag väljer att bläddra bland filerna så är det tomt...

För mig är det smidigare (i detta fall) att kunna koppla in telefonen, då jag kan bläddra runt betydligt snabbare o välja kanke 5-6 olika filer på olika ställen i telefonen och bara dra över till skrivbordet (eller tvärtom) så ligger de direkt där de ska...

/Jocce

4. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

Google Drive är ju precis så. Det är en mapp (eller hur många mappar du vill) som du drar in de filer du vill ha och så synkar din lur mot molnet. Jag har en exakt kopia av de viktigaste arbetsmapparna jag har på jobbet. På så sätt kommer jag alltid åt mitt arbetsmaterial, var jag än är.

Det är framtiden Jocke. ;)

5. Jocce81

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Då måste jag ha HELA luren syncad mot molnet, vilket i mina ögon just nu känns väldigt onödigt...för behöver komma åt allt jag har på luren, både bilder dokument, filer jag lägger där tillfälligt (luren funkar juh utmärkt som ett USB-Minne ;) ).

Ser klart fördelarna med molnet, använder dropbox en hel del, framförallt mellan jobb-hem, MEN om jag skall ha allt i luren syncad mot dropbox eller drive känns det som den inte kommer få göra annat än att ladda upp/ner filer dit hela dagarna :P

/Jocce

6. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

Haha, ja, det du beskriver är ju en klar nackdel. :) Men faktum är att du inte syncar luren konstant utan snarare ad-hoc. Alltså, när du vill komma åt en specifik fil kopplar du upp dig mot molnet och hämtar filen till telefonen.

Jag rekommenderar verkligen Google Drive (senaste uppdateringen för appen är sjukt bra) för filhantering, men jag är säker på att det finns sätt att hantera filer via USB också. Jag har bara inte gjort det tillräckligt mycket för att kunna hjälpa dig på den punkten.

7. Jocce81

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Förstår som sagt principen och använder det för vissa grejer...men inte för det dagliga jag pratar om här.

Installerade Sync Manager o nu funkar det :)

/Jocce

-WR- gillar detta.