Blåtand kan inte aktiveras

Diskussion i 'Xperia neo' startad av tangentbord, 23 aug 2011.

1. tangentbord

tangentbord Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Köpte en Neo på NetOnNet för ca 2v sedan och den vägrar att aktivera blåtand.

När jag försöker aktivera den via Settings så visas "B" symbolen i statusfältet och det står "turning on..." i ca 30 sekunder, sen försvinner symbolen och blåtand är åter inaktiverad. Samma sak om jag försöker via widget.

Någon annan som råkat ut för det? Tips på åtgärd/felsökning?

Mjukvaran är den senaste enligt SE PC Suite och inbyggda uppdateringsfunktionen.

2. tangentbord

tangentbord Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Problemet är nu "löst". Här är vad som hände:

Kontaktade SE supporten angånde problemet och deras svar var:

1) Uppdatera mjukvaran via PC.
    2) Hjälper inte uppdateringen så kontakta återförsäljaren för garantireparation.

Det fanns inte någon nyare mjukvara, så jag körde en reparation istället.

När det inte hjälpte så kontaktade jag NetOnNet supporten. De svarade att jag skulle kontakta tillverkaren för support och om inte det hjälpte skulle jag skicka in eller gå med luren till en butik för kontroll.

Så idag var jag till butiken och det slutade med att de löste in telefon och jag fick ut en ny likadan. Inga större problem. Det de ville ha var kvitto, orginalkartong med tillbehör och en kopia på supportsvaret från SE. Nu hade jag inte alla tillbehör med mig, men det gick att göra lite byteshandel med delar från nya telefonen.

Mycket nöjd med hur NetOnNet skötte det hela.

PS. Tänkte inte på det tidigare men FM radion gick inte heller gick att starta, så det verkar ha varit något generalfel på det exemplaret. DS.