Fråga: Blåtand och custom rom?

Diskussion i 'Galaxy S3 - ROM-filer och utveckling' startad av mickebo, 10 maj 2014.

1. mickebo

mickebo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej

Jag har en GT-I9300 i jobbet och pratar i stort sett alltid i ett Voyager Pro HD.

Läste lite artiklar på idg.se om att roota och provade cyanogen mod:)
    Blev hur impad som helst, systemet var ju betydligt bättre än Samsungs bloat.

Men, ett stort men, med cyanogen kan jag inte prata i mitt blåtands headset.
    Det sprakar nåt kopiöst:(

Bytte tillbaks till original och ljudet i headsetet funkar fin fint...

Finns det nåt Rom som blåtanden funkar med?

2. vulfgar

vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    232
    Telefon:
    OP 9

MINA ENHETER

Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    Förmodligen kan du använda vilken samsungbaserad rom som helst utan problem, men med AOSP- och AOKPbaserade kan det ju vareria lite. Det finns ju inga garantier, men jag använder mycket blåtand och OmniROM funkar fint för mej. Det kan ju förstås också bero på vilket headset man har, vissa kanske funkar bättre med vissa romar än andra.

3. mickebo

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Googlade efter samsung baserade rom men blev inte klokare...
    Är omnirom samsungbaserat?

Efter att ha sett hur bra Cyanogen funkade mot originalet (förutom headsetet) vill jag ju byta!

4. Brokenarrow

Brokenarrow Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=103143

Nej är ej Samsung baserat.

5. vulfgar

Mottagna gillanden:
    232
    Telefon:
    OP 9

MINA ENHETER

Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Omni är AOSP, precis som cyanogene mod. Samsung har inte släppt koden för all hårdvara, tex kamera så vissa grejor kan fungera lite sämre än med en samsungbaserad rom, det är möjligt att det också gäller för blåtand. Samsungbaserad innebär att den utgår från samsungs egen mjukvara, allt hårdvarustöd finns med och den använder touchwiz. Samsung har inte släppt någon version för android 4.4, den senaste är 4.3. Det finns vissa rommar som har plockat bort en hel del av det som romkokaren har ansett onödigt i touchwiz och en del har en meny vid installation där man själv väljer vad man vill ha.

Vill man köra senare versioner av android, som tex 4.4 är man hänvisad till AOSP och AOKP-rommar. De är i regel betydligt snabbare än samsungbaserade.

mickebo gillar detta.
  6. mickebo

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

nu har jag testat Cyanogen, omni, neatrom och supernexus.
    Blåtand funkar inte på någon av dom, neatrom gillade jag inte alls av nån anledning.

ska nu testa archidroid 1.X som ju ska va samsung baserad

tack för er hjälp :)

7. Crall

Crall Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    254
    Operatör:
    AllTele
    Telefon:
    LG G6

MINA ENHETER

Operatör:
    AllTele
    Telefon:
    LG G6
    Info:
    Kör helt default utan root.
    Telefon 2:
    COBS Smart1
    ROM:
    COBS Default Android 5.0.2
    Info:
    www.smart1.se www.cobs.se
    Jag har haft sjukt mycket problem med bt på cm11 men nu med omni fungerar det klockrent.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

8. vulfgar

Mottagna gillanden:
    232
    Telefon:
    OP 9

MINA ENHETER

Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Så tråkigt att det inte funkar med omni för dej.:( Det funkar perfekt för mej med mina sennheiser mm400x. När jag kollar i xda-tråden så verkar det funka för de flesta att strömma och använda handsfree, så som jag använder mitt headset. Däremot har jag sett problem med röstkommandon via bluetooth. Det är möjligt att röstkommandon inte funkar alls, har inte riktigt koll på det.

Jag använder ViPER4Android-modden, kanske är den som gör att det låter bra. Om du vill fortsätta testa AOSP-rommar så kan det vara värt att prova om ljudet blir bättre då. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2191223
    Om det funkar så finns ett script så man slipper installera om drivern vid varje uppdatering. Finns en länk en bit ner i första inläget http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2575966