Blåtand problem m.m.

Discussion in 'Desire HD' started by Mickeymouse1, Sep 26, 2011.

1. Mickeymouse1

Mickeymouse1 Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej...

Första inlägget, försökte se om jag hittade något som passade innan detta inlägg. Men gjorde inte det så here goes.

Som topic, har en HTC desire Hd med ett Sony Ericsson MV600 blå tand.

Har fungerat klockrent fram tills idag när jag pratade med en kund så bröt det efter 5 sek. varje gång hand ringde upp. Sedan slutade det att fungera, samt att det inte går att aktivera blåtanden på telefonen står bara ansluter sedan går den tillbaka till ursprungsläget. Någon gång har den hittat och anslutit med MV600 med både telefonens ljud och musiken som jag har använt konstant.

I samma veva som detta hände så slutade volymknappen på telefonen att fungera.

Och allt detta hände på en måndag morgon!!!:mad:

Någon som har några bra tips eller är det bara att lämna in den på rep.?

Tänkte ifall jag hade installerat några idiot appar så har jag återställt telefonen till ursprungsläget men hjälpte tyvärr inte...

Snälla nån HJÄLP!! Dagarna blir långa utan musik!!

Mvh Micke

2. Eremiten

Eremiten Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Finns en tråd om MW600 redan, det är problem med den och DHD med stock rom. Varför vet jag inte, min bara slutade fungera precis som din en dag bara. Jag kör nu med Android Revolution HD romen och det fungerar kockrent varje gång. Testa och roota så ska du se att det fungerar. ;)

Vad det gäller volymknappen så ser det brunt ut, min powerknapp gav upp men som genom ett trollslag började den fungera igen när jag gjorde rent telefonen ordentligt och blåste ur den med tryckluft.

3. Mickeymouse1

MINA ENHETER

Hej tackar för ditt svar

Om det är denna tråden du menar
    https://swedroid.se/forum/35091-problem-med-mw600-telefonljud.html

Så hade jag läst den men tyckte inte det stämde riktigt...

Sen tycker jag att en telefon som är ca 4mån gammal borde fungera?

Har även 2 andra fel med den vet ej det hänger ihop.

Går ej att slå på WI-FI den försöker en stund sedan står den fel under anslutningen.

Innan jag började använda blåtanden för musiken så hade jag ett trådbundet headset. Samma som en annan skrev här på forumet. Det ringde upp och la på direkt hela tiden, så fort jag rörde mig.

Försökte ta isär och blåsa rent div.delar osv. dock ej med tryckluft. Tror inte lungorna kan räknas som det tyvärr..

Kanske en dum fråga men att rota har inte läst vad det innebär ännu men rycker inte garantin då?

Mvh Micke

4. Mickeymouse1

MINA ENHETER

Hej igen..

Fick lämna in den TMT, fick tillbaka den efter ca 1,5 vecka. Det var tydligen någon intern kontakt som hade lossnat. Stod det i rep.anvisningen.. Nu funkar den som den skall för utom att min MV600 tappar kontakten ibland.

Får starta om den så funkar den igen. Vet inte om det kan bli när man spelar musik 8h om dagen samt lite tjöt i telefon.

Mvh Micke