Problem: Blåtands handsfree problem.

Diskussion i 'Nexus 5 (2013) - Allmänt' startad av fleischer444, 6 apr 2014.

1. fleischer444

fleischer444 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har gillat android sen jag köpte min första Hero. Men det har alltid slutat med att jag har fått gå tillbaka till ios för att det varit problem med blåtanden. Hero,desire, sensation, samsung s3 och nu en N5a.
    Älskar verkligrn telefonen och nu vill jag inte byta tillbaka till ios igen!

Har ett par sony lurar med display. På ios så sätter jag på dom på morgonen och dom fungerar hela tagen. Ta emot samtal lyssna på musik höja/sänka volymen.

På min N5a får jag "para" dom varje morgon. Ringer någon medans jag är på gymmet och lyssnar på spotify så måste jag "para" om dom igen.
    Volym knapparna fungerar men inte pausa/byta låt. Displayen visar heller inte klockan som automatiskt syncar på ios.

Finns det någon app som löser alla dom här problemen? Har fan varit så här sen min HTC Hero! Blir galen!:mad:

2. Bebben

Bebben Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Vilken modell av sonylurar har du?

Jag själv kör N5 + Sony MW600 och det fungerar klockrent.

3. Englund81

Englund81 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    178
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone SE gen 3 (2022)

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone SE gen 3 (2022)
    Har 2 st SE MW600 och 1 Jabra BT3030 kopplat till min N5:a. Aldrig ngr problem..

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk

4. daltemyr

daltemyr Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    365
    Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV
    ROM:
    Stock
    Info:
    Privat
    Telefon 2:
    Samsung A35 5G
    ROM:
    Stock
    Info:
    Jobb
    Telefon 3:
    Sony Xperia 1
    ROM:
    Stock
    Info:
    Reserv
    Platta:
    Samsung S6 Lite WiFi
    ROM:
    Stock
    Jag har 2 st MW600 (hade ytterligare ett, innan det följde med i tvättmaskinen) som jag har kört ihop med ganska många olika SonyEricsson- och Sony-modeller, nu senast med Z1, och det är en del småstrul med Bluetooth-kopplingen faktiskt ,som t.ex. att ljudet försvinner en sekund ungefär ifall telefonen försöker koppla upp mot ett wiFi-nät den hittar. Vissa funktioner, som t.ex. snabbspolning i en låt genom att trycka in oh hålla nere FF-knappen kan leda till att antingen telefonen eller headsetet hakar upp sig så ordentligt att det krävs en omstart. Vid en längre inaktivitet, dvs headsetet påslaget och anslutet till telefonen men ingen musik elle rtelefonsamtal aktiv, så händer det ofta att den stänger ned Bluetooth-kommunikationen själv, så man kan aldrig vara helt säker på ifall man ska svara i headsetet eller i telefonen när det sedan ringer. På tidigare versioner av Android så fungerade inte heller namnvisning av uppringande och visning av låttitlar, vilket det gjorde om man anslöt till en iOS-enhet. Lite märkligt att Sony och SonyEricsson är mera kompatibla med sina konkurrenter än med sig själva faktiskt.
    Eftersom mina MW600 börjar bli till åren så håller batterierna på att tappa kapacitet, så jag har även köpt på mig ett SBH50, och det måste man nästan alltid para ihop på nytt med NFC-parning när man ska börja använda det efter att man inte använt det på ett tag. SBH50 tvingar dessutom på en en ful ikon i statusfältet som inte går att ta bort med mindre än att man dödar processen via appinställningarna elle rstartar om telefonen.

5. fleischer444

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det är Sony Hf BT Smart Wireless Headset Pro MW1 Core jag har. Inga problem alls ned ios men på N5an är den helt kass. Gillar verkligen lurarna perfekt när man både jobbar och är på gymmet.

Last edited: 7 apr 2014
  6. Yoshien

Yoshien Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Jag kör Sony SBH-50 utan några problem.

7. lassekongo

lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Jag har Sony SBH-20 och har även provat MW600 lite kort vid ett tillfälle, båda utan problem. Med tanke på att det funkar på iOS hjälper det kanske inte, men har du provat att återställa headsetet?

Edit: är du säker på att du måste para om dem? Är bluetoothikonen vit eller grå efter samtal?

8. fleischer444

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Köpte ett par sbh-50 igår och dom verkar funka kanon. Alla funktioner funkar och dom syncar utan problem. Lite skumt är det...

9. Paulista

Paulista Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har blåtandsproblem till min bilstereo från min Nexus 5. Den vill inte ens hitta enheten. Har funkat utmärkt med iPhonen i flera år. Väldigt irriterande.

10. Yoshien

Yoshien Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Jag kör Nexus 5 i både en v60 & v70 utan att ha några problem.

11. jishi

jishi Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Inte för att dumförklara dig, men du vet att du måste slå på synlighet i Android för att andra enheter ska hitta din telefon via blåtand? Detta aktiveras bara tillfälligt (2 min, går att ändra dock).

12. kryddan

kryddan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    70
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 6
    ROM:
    Original OOS 5.1.5
    Telefon 2:
    LG Google Nexus 5
    ROM:
    Original 7.1.2 root
    Telefon 3:
    LG Google Nexus 5
    Jag har precis samma problem med mitt MW600
    Verkar inte spela någon roll vilken telefon eller rom jag använder.
    Har dessutom provat tre olika MW600 med samma resultat.
    Du har inte hittat någon lösning på problemet ?

13. daltemyr

daltemyr Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    365
    Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV
    ROM:
    Stock
    Info:
    Privat
    Telefon 2:
    Samsung A35 5G
    ROM:
    Stock
    Info:
    Jobb
    Telefon 3:
    Sony Xperia 1
    ROM:
    Stock
    Info:
    Reserv
    Platta:
    Samsung S6 Lite WiFi
    ROM:
    Stock
    Jag har inte använt dem på ett tag. Eftersom SBH50 kan serva två telefoner samtidigt på ett mycket smidigare sätt än MW600 så har jag använt det headsetet mest. Det har märkligt nog slutat upp att strula och det enda jag har att klaga på det är att jag tycker det har ganska dålig batteritid och ganska dålig räckvidd, samt att det lätt blir störningar i överföringen ifall man kommer i närheten av en annan radiosändare som t.ex. en WiFi-hotspot som telefonen försöker koppla upp sig mot. Sådana störningar upplevde jag för övrigt även med MW600. MW600:orna har jag t.ex. inte testat med KitKat, men det kanske inte gör någon skillnad. Eftersom jag inte haft detta problem med någon annan telefon och att båda mina MW600:or uppför sig lika så finns det ju anledning att misstänka telefonen, men om fler har samma problem så är det tydligen inget som är unikt för mitt exemplar.