Blåtands headset

Diskussion i 'Magic' startad av fred1891, 6 jul 2009.

1. fred1891

fred1891 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hej,

Jag har ett problem med mitt stereo båtands headset.

När jag avslutar ett samtal så kopplas inte musiken in på headsetet igen, utan musiken börjar spelas direkt ur mobilens högtalare.

Detta händer i princip varje gång jag avslutar ett samtal. BT headsetet är från SonyEricsson, men jag har tidigare använt det med en Nokia lur vilket funkade utmärkt.

Är det någon annan sm har upplevt problemet, och kanske till och med hittat en lösning?

2. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

Vilken spelare använder du dig av?

3. gnutten

gnutten Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Håll tråden uppdaterad med det som du kommer fram till, jag funderar nämligen själv på att köpa ett SE BT headset.
    Så därför är allt av intresse bra som dåliga saker.

Någon annan som har haft problem med BT headset generellt ?

4. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

fick ibland problem med icke default musik spelaren. har ett SE headset själv 220 någonting. just nu funkar ju inte samtal alls eftersom jag kör hero romen.
    Men dessförinnan funkade det lite si och så med mixzing.
    tror det funkade bra med default men lämnar det osagt för jag kommer ärligt talat inte ihåg.

5. fred1891

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag kör med den standard spelare som telefonen leveras med.

Som jag för övrigt tycker är en riktigt bra och smidig spelare nu när man använt den ett tag. Men det tog dock ett litet tag innan man blev vän med den.

6. alexb

alexb Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Jag gillar sättet den är integrerad med ui:et, dock gillar jag inte att den inte kan läsa covers från jpg istället för filen i sig. annars är den helt okay, ingen winamp direkt, men den gör sitt jobb.

7. tbear

tbear Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Hej,
    Jag har exakt samma problem, det händer varje gång ett samtal kommer in när jag kör A2DP
    Detta är med orginalrom och orginalspelaren på min HTC brandade telefon.
    Enda sättet jag har hittat för att få igång det är att starta om telefonen.
    Vill inte labba med uppgradering då jag använder bluetooth headset dagligen för samtal (och ibland för musik)

8. fred1891

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Det är den enda lösningen jag har kommit fram till också. Men det är ju ingen bra lösning. Jag använder headsetet främst för att lyssna på musik till och från jobbet, så det har nästan blivit så att jag ringer upp senare för att slippa att musiken går igång på högsta volym på tunnelbannan.

9. tbear

tbear Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

:-)
    förstår vad du menar
    Jag sätter mitt hopp till en stabil Hero ROM, känns som det går framåt med rasande fart, snart kanske tom bluetooth funkar :cool:

En kommentar annars om A2DP
    Den är otroligt bra så länge det inte krashar pga inkommande samtal,
    jämför med Xperia och Nokia E75
    Xperian funkar ok, men den har det tufft att köra samtidigt som man gör något annat, t.ex. öppna ett mail så tystnar musiken ett tag.
    E75 har en idiotisk implementation så att det går inte att styra volymen i den på vettigt sätt, kräver att headsetet har en volymkontroll....

Så får de bara till det att inte A2DP "krashar" vid inkommande samtal så kommer denna att bli en helt underbar manick för musik och film (DiVX vore ju trevligt så klart)

10. shaddack

shaddack Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Halloo

Någon som har testat Sony Ericsson DS205 eller DS220 med Magic som kan säga om det funkar bra eller inte? Inget ljud som försvinner eller problem efter samtal? Är sugen på ett sådant headset. Ett SE lär ju funka med SE-telefoner och det har jag ett par, ifall man behöver ha reserv någon gång... :)

Annars: någon som kan rekommendera något alternativ som ni vet funkar med Magic?

11. topfs2

topfs2 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag testade en av dem, tror det var DS220 men lite osäker. I medföljande HTC romen (Har nordisk magic med HTC Logga på baksidan, PVT32A) och kan säga att där fungerar det inte speciellt bra. Musik hackar.

Dock försvinner hacket om jag la in nk02 ion rom och allt var bra, dock har jag inte testat någon längre tid och testade aldrig ringa eller bli avbruten av telefonsamtal medans jag lyssnade på musik via den. Förhoppningsvis har någon mer info på ämnet.

Så ifall du är beredd att flasha den så kan det nog fungera, annars hade jag väntat på hero eller galaxy :)