Blåtandsheadset, kalender mm..

Diskussion i 'Magic' startad av Pelle10, 21 oktober 2009.

1. Pelle10

Pelle10 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Har en del frågor ang. min nyinköpta Magic (köpt på tre olåst) som jag kör
    med orginal rom.

1. Har problem att ansluta mitt stereoheadset (ds980), har även testat mitt gamla Samsung WEP200, men telefonen hittar bara min och kollegans bärbar datorer?
    2. Kan man ta bort så att "knapplåset" inte går in automatiskt utan man själv måste låsa det?
    3. Jag har i kalendern problem med veckovyn för den visar söndag-måndag, jag vill ju ha måndag till söndag.
    4.Har problem med att jag får 1 timmes fel tid på sms o mms, skulle även vilja att alla sms från en person inte läggs i samma konversation utan jag vill ha alla sorterade i datum ordning som min gamla P:1a.
    5. Har även problem med HTC-sync, kan inte få rätt på det även om jag har läst och testat mycket av det som står här på forumet.
    6. Hur kommer man lättast åt sina dokument (inte mailen) som ligger på på gmailen? Ursäkta om några frågor är korkade eller redan är besvarade här på forumet, isåfall får ni gärna lägga. Tacksam för svar, Pelle10

2. kenkarniff

kenkarniff Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

ditt problem med 4. kan jag svara på iaf
    Ställ in central european time istället för GMT+1 eller vad du nu har inställt

5. vad är anledningen till att använda htc-sync? all sync av mail och kontakter gör man över internet (3g nätet)

3. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2.869
    Operatör:
    Fello

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    6: Ta upp webbläsaren, logga in på Gmail. Längst ner i mitten står det mobile | older version | desktop.

Välj desktop, och titta längst upp till vänster på nya sidan

4. ivarson

ivarson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag har liknande problem.. hittar dock inte central europe time.. menar du central time gmt-05 hrs?

5. robocik

robocik Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

finns GDoc på marknaden också... ska underlätta det hela.

6. ehnvis

ehnvis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    LG G5

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
    1. Det borde fungera, se till att du sätter headset'et så det kan hittas av mobiler.

2. Går inte knapplåset in i samband med att skärmen släcks? Isf kan du ju alltid prova med att ställa upp den tiden.

3. Har du orginal mjukvara så kan du tyvärr inte få veckostart på måndag då HTC har gjort en fuling i mjukvaran, enda lösningen är att köra in den officiella uppgraderingen från HTC's supportsida som tyvärr ger dig andra mindre problem som går att ta sig förbi.

4. Ställ klocka till GMT+2 (GMT+1 på söndag, vintertid) är enda lösningen. Dvs välj amsterdam/berlin tidzonen.

7. Pelle10

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Tack för tipsen, tiden har jag fått rätt på, headsetet har jag fått rätt på, däremot så vill jag inte ställa upp tiden på displayen pga. batteriet..Ska titta på GDoc när jag hinner, om det kan vara något. En annan fråga är, kan man använda Magic i orginalutförande som dongel, för jag läste att Heron klarar det? Pelle10

8. isocron

isocron Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ang. 3:an om man ställer in local till brittiska (settings > Local & Text > Select Locale > English (United Kingdom)) och inte amerikansk så blir det väl mån-sön. Fungerade för mig när jag hade original rommen

9. Pelle10

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag har den på English pga. där är inget annat val..Pelle

10. ehnvis

ehnvis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    LG G5

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
    Som USB dongel så går det men inte som BT eller wifi då HTC tagit bort de funktionerna i kärnan.

11. Pelle10

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Hur gör man för att använda den som dongel med USB, har någon en bra länk? Pelle