Problem: Blåtandsproblem

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av milo, 23 mar 2013.

1. milo

milo Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har ett jätteproblem, hade rootat min One x tidigare men efter ett tag så slutade blåtanden funka som den skulle. jag hade mottagning typ 1 meter ifrån med headsetet och då med dåligt ljud. När sen sista uppdateringen kom för 3 låsta telefonerna så unroota jag och uppdaterade. Telefonens blåtand funkade igen som den skulle med perfekt ljud. Men sen när jag la in alla appar igen som jag använder så fick jag samma problem igen. Misstänker alltså att någon app kvaddar min blåtand.
    Någon med samma problem som lyckats lösa det?

Headsetet är ett Plantronic pro plus men ska inte bero på det då jag får samma fel med andra blåtandsenheter.
    Android 4.1.1 och programvara 3.14.771.34

Listar alla appar som är installerade utöver HTCs förinstallerade om ni kan se någon som är känd för att ge liknande problem.
    bankdroid
    bankid
    chrome
    dropbox
    endomondo
    facebook
    greader
    mighty text
    ordjakten
    quizkampen
    seb
    spotify
    sveriges radio
    swiftkey
    swish
    tunein radio pro
    vem ringde

Någon som har koll på om något av följande program kan krascha blåtanden i One x?

2. johnconnor

johnconnor Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    393

MINA ENHETER

Prova uteslutningsmetoden och avinstallera program för program och testa o se om det löser sig.
    Och installera program för program åter igen och se om problemet återkommer precis efter..

3. milo

milo Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jo, så skulle man kunna göra.. eller fabriksåterställa och sen installera varje app igen för sig och testa ringa efter varje appinstallation, men var lite det jag tänkte slippa :)

Fler ideér?

4. stevegrasberg

stevegrasberg Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 3

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 3
    Telefon 2:
    Xiaomi Redmi 4
    Jag har haft samma problem på min One S. Har haft den inskickad på garantin och den blev något bättre. Tog också bort ett skal. Men räckvidden är den sämsta jag haft på någon mobil.

Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2