BLev lite bekymrad :/

Diskussion i 'Samsung' startad av hardc0re, 11 mar 2012.

1. hardc0re

hardc0re Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Var på stan och kikade på en Galaxy tab 8.9 hade väl egentligen bestämt mig för att handla innan jag åkte. Men när jag börjar testa den så tycker jag den laggar som fan :/
    Så va jag funderar på är om en rootning rensa ur lite skit och en ny smidigare launcher fixar problemet eller om man får dras med lagget?

Sent from my Checkrom v6 Siyah powered Sgs2

2. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 350
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Tänk på att allt man testar i butik är nerkladdat och ofta är dom slitna på många sätt. Jag kan dock inte uttala mig om hur den man får hem är så laggig.

Skickat från min Samsung Galaxy SII

3. janwin

janwin Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har aldrig upplevt plattan som laggig. Varken med stock eller custom rom.

4. kallt_kaffe

kallt_kaffe Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Original launchern kan allt lagga lite men slänger man på en annan launcher så flyter det på lite bättre.

På det stora hela så presterar den som alla andra Tegra2 baserade plattor som t.ex. Motorola Xoom, Samsung Galaxy Tab 10.1 och Asus Transformer. MEN man skall vara medveten om att Tegra2 presterar sämre vid videoavkodning när man inte har skärmen i "native" rotationen. 8.9 plattan har till skillnad från de 10.1 plattor jag testat en skärm gjord för porträtt läge. Det gör att om man skall kika på högupplöst film i landskapsläge så kan det lagga (beroende på hur filmen är kodad).

Detta är inget jag någonsin upplevt men så använder jag inte heller plattan för filmtittande.

I övrigt så är formatet riktigt trevligt och vad jag vet enda plattan som har denna lite udda, men in min mening ganska optimala, storlek.

Vill du slippa riskera lagg vid filmspelning så har du också LTE versionen som är baserad på en Qualcomm CPU och den lär enligt vad jag läst inte lida av det problemet. Tyvärr kostar den dock lite för mycket om du frågar mig.

Last edited: 12 mar 2012
  5. hardc0re

hardc0re Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Ok tack för inputen kanske får ge den en chans till då iaf :)