Hallå,
Efter att ha kört iPhone sen den först kom ut så tröttna jag och köpte mig en Galaxy S3 idag. Har nästan aldrig pillat på Android så allt är helt nytt. Så vore uppskattat om någon orkar hjälpa mig lite...
1. Är det någon idé att köra Samsungs version av Android eller ska jag göra...en root installation eller vad det kallas?
2. Hur lägger jag in en feed så att säga? Om jag vill ha t ex facebook som en feed på startskärmen eller någon av dom andra skärmarna åt sidorna, eller nyheter eller vad som helst?
3. Vilka appar måste man ha mer eller mindre, som inte finns på iPhone då som Instagram och alla dom uppenbara. Ska man köra deras den appen för musik som följer med eller använda någon annan som är bättre? Som sagt, har ingen aning om appar eller vad som är bra i Android.
4. Hur gör jag får att fixa med teman och sånt? Ändra ikoner osv osv. Höll på med det en del och jailbreka iPhonen så skulle gärna göra det nu med. Som det ser ut nu är väl okej...men inte direkt så jag blir upphetsad.
5. Allmänna tips kanske? Någon tips på någon guide om Android eller länkar till nån bra hemsida som rör appar, teman eller vad som.
6. En sak som driver mig till vansinne är...telefonen blinkar med en blå färg när den ligger i viloläge på bordet. Blinkar däruppe vid Samsung loggan. Hur fan får man bort det? Ser ju ut som någon fast and the furious bil
Tack som fan!
Click to expand...