Bli av med systemapplikationer? (rootad)

Diskussion i 'Legend' startad av honoka, 8 okt 2010.

1. honoka

honoka Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Jag har suttit ett tag nu och försökt bli av med en del applikationer på telefonen jag verkligen inte använder. Jag kör en Azure nightly-rom (0927) och den har tyvärr t.ex. facebook, twitter, car home, file manger osv förinstallerat.

Har med Root Explorer gått till system/apps och raderat apk.filerna. Sedan har jag med Titanium Backup avinstallerat samma app... Efter reboot är allt tillbaka.
    Det är nästan komiskt eller så är jag helt körd i huvudet.

Tips?

2. hedztrem

hedztrem Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Jag har varit i kontakt med utvecklaren till root explorer och det stöder inte froyo än, skulle komma uppdatering. Så om du ska ta bort får du skriva kod i cmd. använda adb d.v.s
    denna har jag följt när jag tagit bort...
    http://android.modaco.com/content/h...apps-from-the-htc-desire-with-adb-in-windows/

Sen finns det ju root manager som är ännu lättare, men stöder inte heller froyo för tillfället.. så bara å invänta om du nu inte orkar skriva i cmd

Last edited: 8 okt 2010
  3. honoka

honoka Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Inget stöd för froyo säger du.. Synd! Jag hade helt velat slippa kommandotolken :)
    Men får väl göra så då antar jag. Tack!

Följde guiden. Förutom att jag kom till recovery mha ROM-Manager och använde r4-paketet för rootning av Legend såklart. Funkade perfekt :)

Last edited: 8 okt 2010