Blinkande röd lampa/led

Diskussion i 'Liquid/Liquid E' startad av jonpa, 17 dec 2009.

1. jonpa

jonpa Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Någon mer än jag som märkt leden/lampan som blinkar rött när skärmen inte är låst? Den sitter högst upp i högra hörnet, alldeles under 3,5mm jacket. Den sitter bakom själva fronten så jag misstänker att det inte är meningen att man ska se den. Någon som vet vad det är och om man kan stänga av blinkandet?

2. Callahan

Callahan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Jag förmodar att det är ljussensorn. Inget att stänga av.

3. roxer2b

roxer2b Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Joh, jag har lagt märke till den.
    Jag är däremot ganska säker på att det inte är ljussensorn eftersom att den bara blinkar när jag sätter på min skärm (Inte under tiden den är på). Och en ljussensor borde itne lysa. Skulle kunna vara en proximity sensor iofs...

Däremot har det en gång hänt att den fortsatt att blinka. Störde mig på det så jag startade om telefonen och den slutade blinka hela tiden.

4. Callahan

Callahan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

A proximity sensor is a sensor able to detect the presence of nearby objects without any physical contact. A proximity sensor often emits an electromagnetic or electrostatic field, or a beam of electromagnetic radiation (infrared, for instance), and looks for changes in the field or return signal.

Låter troligt. testa täck över den under ett samtal...

/T

5. Jonasan

Jonasan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Om den är som jag förmodar så kommer skärmen att sluta reagera på touch, inge vidare att touch är igång när man har telefonen mot örat.

6. McGilljam

McGilljam Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Den har börjat blinka som en galning för mig nyss. Visst ser jag den blinka till när jag slår på skärmen, men som slocknar den. Nu fortsätter den blinka som en lite galning.

Många små knäppa saker som inte är som det ska med min Liquid... lite "flytande" funktionalitet... ;)

Edit: Starta om den så slutade den blinka så frenetiskt.

Last edited: 21 dec 2009