Blir förvånad över antal med orginalrom !

Diskussion i 'Hero' startad av elelinux, 11 apr 2010.

1. elelinux

elelinux Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    352

MINA ENHETER

Som topic lyder,sitter och läser i forumet samtidigt slänger en blick på folks profil,blir verkligen förvånad att det är så många som kör orginalrommen från htc.

Vet när jag köpte min hjälte då tänkte jag,hmm skall nog inte börja roota osv utan lungt vänta på uppgradering.

Shit tog en vecka så var man på modaco sen rullar det på bara.

Min fråga då hur orkar ni med orginalrommar vänta då ? efter jag rootat min hjälte blev en helt ny lur,idag finns det en del fina 2.1 oxå.

Svara gärna med motivering varför ni valt att inte roota. :P

2. hoffarn

hoffarn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Varit sugen många gånger men tycker det verkar ganska krångligt. Sedan läser man ofta att vissa saker inte funkar som de ska. Hade nog testat om jag fått en utförlig guide exakt hur man gjorde för den specifika romen då man är nybörjare och rädd för att göra fel. :)

3. Deavent

Deavent Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har provat nästintill alla custom ROMs som finns att använda, men ingen har riktigt varit "värt det". Jag orkar inte bli av med alla kontakter, allt jag skrivit etcetera, så det blir hela tiden Nandroid Backup. Original flyter på lagom fint, och jag har alltid föredragit officiella saker; det är någon form av trygghet i det.

:)

4. adM86

adM86 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jag måste faktiskt hålla med hoffarn , inte hittat någon komplett Rom ute som är felfri. Samt att man inte hittat någon fullständig guide som visar hur man ska gå till väga från start till slut, hur enkelt de än må vara.

5. jmkhenka

jmkhenka Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    85

MINA ENHETER

Då är situationen med roms på hero likadan som roms till winmotelefoner. Alltid nån som fungerar snabbare men ingen 3depart rom fungerar lika felfritt som orginalet och oftast saknas nån funktion som dom (romkokarna) valt att ta bort.

så då sitter man där o flashar rom på rom och alltid nått som man stör sig, sen återgår man till orginalrom som kanske är långsammare men stabil och har alla funktioner man betalade för när man köpte telefonen.

6. Kentomen

Kentomen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    73

MINA ENHETER

Blev Heroist i oktober efter en rad av SE-lurar och har inte haft tid att roota pga. alla appar å widgetar som skall testas (heltidsjobb).
    Sen är det ju den helt klart bästa/roligaste telefon jag ägt och det kan ju vara kul att få en ännu bättre/roligare lur efter ett halvår eller så till priset av en så jag väntar tills 2.1 släpps och får uppleva julafton igen.

7. Deavent

Deavent Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

https://swedroid.se/wiki/index.php/Flasha/Roota_HTC_Hero
    ;)

8. joejjeman

joejjeman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    HTC U11 128gb

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    HTC U11 128gb
    ROM:
    Orginal
    anledningen att roota för min del är först o främst apps2sd .. det inbyggda minnet o de man får över typ 120mb e ju löjligt lite... sen e det alltid kul o prova godsaker

9. Benji

Benji Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min främsta anledning tror jag är för att generellt känns det som att originaler borde vara buggsäkrast. Jag vill inte ha massa onödigt krångel i onödan. Skulle gärna köra en modaco eller villain eller nåt annat men det känns som att massa grejer skulle bli bökigare då.
    Original känns lagom avancerat för mig, sen tar det ju en liten stund att få telefonen "som man vill ha den" i både layout och mjukvara varje gång man blåser om den. Det orkar man inte heller hålla på med. Det får bli några uppdateringar lite då och då.

edit: dessutom är jag för lat för att ta reda på vilken ROM som egentligen är bäst för mig och bäst över lag så då är original ganska "safe"

Last edited: 11 apr 2010
  10. krippa88

krippa88 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Körde orginal romen väldigt länge typ 2 månader innan jag böt rom första gången, i princip bara för att det inte fanns några bra guider.

Och det är väl lite problemt ny för dom nya också det finns inga guider som förklarar vad exakt alla steg gör osv så man hänger med o fattar vad det är man gör :)

Men efter jag flashat in en recovery menu så har jag bara kört 2 custom roms och tyckte faktis den första custom romen ( MCR ) funkade betydligt bättre än orginal romen. betydligt snabbare och bättre batteri tid.

Just nu kör jag 2.1 elelinux legendary romen, den är rätt shysst med alla nya funktioner men är lite segare än MCR och sämre batteritid.

hoppas det inte blev för tjockt och offtopic :neutral:

11. Laffe

Laffe Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 6S

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 6S
    Platta:
    Apple iPad Air 2
    Du vet väl att Heron kör 1.5 som original? ;)

Själv kör jag original för att jag inte vet någon rom som är helt buggfri. När jag hade Winmo så höll jag på med olika roms, och då bytte jag nästan varannan dag för att de flesta hade väldigt mycket buggar eller var det något som den som gjort rommen hade tagit bort. Och det vill jag inte hålla på med nu.
    Men jag kommer vänta till den officiella 2.1an är släppt och testa den. Om inte den är så bra så kommer jag byta rom. Då kommer det troligtvis flera rommar som bygger på officiella 2.1an och då blir rommen kanske stabilare eftersom den är gjord för heron :)
    Hoppas bara att de inte lägger in "perfect SPL"... Men de har väl lyckats roota legend så då borde de kunna roota Herons 2.1 också.

12. Benji

Benji Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jo, jag kör 1.5
    Det gick kanske fort att skriva när jag skrev i det, annars vet jag inte hur jag tänkte.

13. babel

babel Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag skulle inte uppdatera till den officiella 2.1:an , kan vara väldigt svårt att roota eller helt enkelt omöjligt. HTC har bytt botloader. skulle nog roota innan

14. elelinux

Mottagna gillanden:
    352

MINA ENHETER

Detta är ganska intressant att läsa era svar,men de flesta vill ha en buggfri telefon även jag instämmer med det.

Men hur buggfri är 1.5, bluetooth tummen ner det var det första jag kom att tänka på,fördelen med en orginalrom är att den ganska bred mjukvarumässigt.

Jag har nog provat det mesta med min hjälte, och läser man forum för diverse olika rommar,för en del fungerar det bra för andra katastrof förmodligen skiljer det lite i våra telefoner hårdvarumässigt,lite oilka kretsar osv.Den stora fördelen med en orginalrom tycker jag den täcker upp skillnaderna i våra telefoner.

Hur som helst är imponerad att ni orkar vänta som ni gör iaf :D

15. Toneloc

Toneloc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    311
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Telefon 3:
    Oneplus Nord CE
    Platta:
    Cube Talk 9X
    Platta 2:
    Motorola xoom
    Bluetooth i 1.5 har ju inte alla profiler implementerade men det är ju ingen bugg.

16. Laffe

Laffe Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 6S

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 6S
    Platta:
    Apple iPad Air 2
    Har inte den samma bootloader som Legend?

17. gripen

gripen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    One Plus 6
    Övrigt:
    Chromecast (Gen 1 & 3)
    Jag kör "kokt" eftersom jag inte stod ut med att vänta helt enkelt. och den har jag nu är jag väldigt nöjd med, utom batteritiden... så nu har jag nog flashat min sista inofficiella ROM:en iaf. Nu väntar jag bara på att den officiella ska släppas så att "kokarna" kan få utgå från den och skapa den _riktiga_ 2.1-ROM:en.

F ö förstår jag inte vad ni menar med guide. I Wikin står ju allt man behöver. Utan den däremot, hade jag nog aldrig vågat ge mig på det... :)

18. elelinux

Mottagna gillanden:
    352

MINA ENHETER

Skulle nog kalla det en JÄTTEBUGG hur man kan leverera en telefon i dessa tider med bluetooth som inte fungerar som den skall.

19. buba

buba Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Er vant til å flashe rom's på wm. Men har faktisk holdt meg til originalet til Hero. pga ikke funnet noe som ser bra ut før nå, når offisiell kommer ut. Så jeg lar den være original.

20. Toneloc

Toneloc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    311
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Telefon 3:
    Oneplus Nord CE
    Platta:
    Cube Talk 9X
    Platta 2:
    Motorola xoom
    Själva BT är det ju inget fel på, sedan att man valt att inte implementera alla profiler är ju en annan sak, lite synd men det var ju precis lika på Iphone men att kalla något som inte är implementerat för en bugg är helfel tycker jag. Skillnad om det varit implementerat och inte fungerat som det skulle, då är det en bugg.