Problem: Blir onormalt varm/minneskort trasigt S5

Diskussion i 'Galaxy S5 - Allmänt' startad av rooseen, 10 jun 2015.

1. rooseen

rooseen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Halloj!

Ett av alla mina problem efter senaste uppdateringen är att min telefon börjat bli onormalt varm, eller ja. Varmare än vad den var tidigare vid liknande användning. Värst blir det när man laddar samt använder telefonen samtidigt, det spelar ingen större roll om man spelar/surfar/instagrammar utan det är lika illa varje gång.

På grund av detta så verkar det som att telefonen har förstört mitt SD-kort. Detta hände utan förvarning, när jag kollade på telefonen stod det bara att den inte hittar något SD-kort. Jag har testat dra ur/stoppa i det utan någon skillnad. Med detta så försvann massa grejer till appar (var ju bara att installera om men ändå), samt även de flesta bilder jag tagit med kameran.

Någon som varit med om det här tidigare och har något knep?

Kan jag få tillbaka bilderna jag hade på kortet (tänker mest på om det kanske skulle vara någon form av stift som är trasigt?)

Tacksam för lite hjälp ang. det här då jag har tappat all koll :)

2. JkJ076

JkJ076 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Orginal
    Samsung Galaxy S3 och S4 har haft något liknande att den fick problem med SD-kort.

Jag har dock inte haft detta problem med mitt, verkar vara relaterat även till vilket märke på kortet.
    Jag kör med ett Samsung kort.

Det man kan testa är att koppla in kortet i en kortläsare till datorn och köra ex. ett program som heter Get data back eller ett annat recovery program och scanna kortet.

bernard gillar detta.
  3. rooseen

rooseen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Tack för tipset. Jag kör på sandisk, problemet är kvar. Testat med "Get data back" men den kan inte, läste runt lite och kom fram till att jag ska testa formatera först. Går inte ens att formatera kortet, hur kört är det?

Angående telefonen så är jag lite nyfiken på om det finns några lösningar på problemet med att den blir så sjukt varm. Går det att rädda med att flasha in typ CM? Just nu känner jag att jag testar allt för att få tillbaka minneskort och få bort värmeproblemet.

4. zoodiac

zoodiac Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10 Plus

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10 Plus
    Telefon 2:
    LG G7 ThinQ
    Jag kör 4.4.2 på min för jag vägrar det buggiga och fula Lollipop, problemet uppkom med senaste uppdateringen.
    Tyvärr upplever jag samma problem som dig med att telefonen blir väldigt varm, så varm att det blir obehagligt att hålla telefonen.
    Jag ska aldrig mer uppdatera en telefon som fungerar, innan 4.4.2 fungerade den bra och utan värmeproblem. Tycker att den drar mycket batteri också.

5. JkJ076

JkJ076 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Orginal
    Om det inte går att formatera SD-kortet, så är det tyvärr inte mycket man kan göra med det.

6. zoodiac

zoodiac Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10 Plus

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10 Plus
    Telefon 2:
    LG G7 ThinQ
    Man ska aldrig säga aldrig, men det gjorde jag och har nu installerat Lollipop och mina värmeproblem har försvunnit.
    Håller tummarna att det fortsätter att vara så.