Problem: Blir tokig på airpush-annonser!

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av RURAL, 7 dec 2012.

1. RURAL

RURAL Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 313

MINA ENHETER

Flera gånger per dag bombarderas min telefon av airpushannonser. Jag har laddat ner några airpush-detektorer från Play Store men de hittar inte källan till skiten.
    Vad ska jag göra?

2. lolbazor

lolbazor Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    244

MINA ENHETER

Är inte helt hundra om jag tänker rätt nu, men airpush-annonser är de som dyker upp i notifikationsfältet va? Isåfall är det bara att långtrycka på notifikationen och trycka info om appen. Väl där bockar du bort "visa meddelanden".

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2

3. aikelo

aikelo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    338

MINA ENHETER

Nu när du har jelly bean så kan du gå in i inställningar: appar, där kan du kryssa ur en ruta om du vill ha notifikation eller ej

Skickat från min MZ601 via Tapatalk 2

4. RURAL

Mottagna gillanden:
    1 313

MINA ENHETER

OK! Tack! Jag får ta en kik.
    Ja, de dyker upp i notifikationsfältet, en del har samma symbol som ett SMS och en del har en Android-gubbe som symbol.

5. Ior

Ior Adult Droid Inaktiverad

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Airpush har jag aldrig ens sett på min HOX. Är det bara vissa appar som har dem?

6. RURAL

Mottagna gillanden:
    1 313

MINA ENHETER

Antar det.

De annonser som dyker upp i notifikationsmenyn med meddelande-symbol har nu upphört (tack vare era tips). Dock, så får jag fortfarande annonser som täcker hela skärmen då och då. De bara finns där efter skärmupplåsning, och försvinner vid tryck på bakåtknappen eller home. Lämnar inget i notifikationsmenyn och jag kan inte spåra källan till dessa.
    Tips?

7. Shaqim

Shaqim Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Det där låter väldigt skumt. Tror att du laddat ned någon form av skum app som kan göra på det sättet. Har aldrig varit med om något liknande själv så hade ingen aning om att det gick.

Angående airpush-notifikationerna minns jag en diskussion på XDA:s forum för nåt år sedan då många, inklusive jag, fick airpushnotifikationer vars källa inte gick att upptäcka genom att använda airpush detector. Efter att ha jämfört vilka appar som fanns installerade hos de som fick notifikationerna kom man sedan fram till vad det var för något och företaget som skapat appen fick sig en rejäl utskällning och valde att plocka bort notifikationerna.

Kanske borde du kolla XDA eller googla för att se om någon får samma reklam som du?

8. mbs

mbs Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    472

MINA ENHETER

Googla på de "gratis" appar du installerat, någon av dem är säkert boven

9. Ior

Ior Adult Droid Inaktiverad

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Wordfeud har ju airpush kom jag på. Kommer upp en stor fet annons så fort man har lagt ett ord. Sjukt irriterande eftersom det är lätt att råka klicka på den. Fast den finns ju inte där efter skärmupplåsning lyckligtvis.