Blivande ägare, men jävligt förvirrad!

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av BennyBlack, 10 apr 2011.

1. BennyBlack

BennyBlack Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Om jag nu köper en Desire, så vill jag fråga en sak. Jag kommer såklart att roota den, allt annat vore tjänstefel, MEN...

Mina frågor som jag vill ha utredda är:

1. Radio - kan man flasha in en Radio med stock HTC Rom om man rootat, och blir mottagningen bättre av det?
    2. Kommer Gingerbread officiellt till Desire, eller får man förhålla sig med Custom ROMs?
    3. och sista frågan, är det rekommenderat att blåsa in senaste stabila CyanogenModen eller skall man köra stock?

2. Pallee

Pallee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

1) Att roota och inte byta rom är nästan lika mycket tjänstefel som att inte roota ;) Mottagningen kan bli bättre, men jag har ingen radio att rekommendera.

2) HTC har sagt att det kommer gingerbread till Desire... den som lever får se...

3) Tycke och smak... Jag kör oxygen, andra kör Leedroid, några kör CM och så vidare...

3. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

1. Mottagningarna ändras men det största jag har märkt när jag var aktiv i gemet var hur mycket batteri vissa saker drog och att man ibland fick bättre gsm/3g täckning men sämre wifi.

2 och 3 har Pallee svarat bra på. Själv kör jag oxygen.

4. damagee

damagee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Jag säger så här...
    1. Jag har inte ändrat radio så många många gånger då jag inte tycker det gör speciellt stor skillnad, dock så gäller det att följa med på XDA-trådar till den rom man har för där uppdateras status ofta om vad som bör flashas in för bättre flyt, mottagning osv osv...

2. Som sagt är den besvarad...

3. Jag håller ett finger får Oxygen, ofantligt bra batteritid, inget strul och flyter på magiskt bra... ett tips! Jag har provat massor med romar men Oxygen är svår att överträffa... personlig åsikt!