Blivit kontaktad av "ubinuri" Korea

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av Johnny, 21 nov 2010.

1. Johnny

Johnny Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Hej

Är det någon mer som blivit kontaktad av "ubinuri" angående spel man utvecklat och att de vill betala en för att distribuera det i Koreas "appstore" (tydligen har dom inte tillgång till games på market?)

De vill betala $200 för varje free game och $300 för paid, och ja det känns ju väldigt "fishy" när man tänker på det, speciellt med tanke på att de i mitt fall vill distribuera mitt första spel som är rätt "crappy".

Har googlat på det och en hel del har funderat på det och försöker filura ut om det är en scam eller inte.

Däremot verkar det ju väldigt seriöst, det de vill är att man har en splashscreen med en ratinglogga (typ rated M etc) i 3 sekunder. de skickade även med ett fint "legal document" så det ser ju fint ut på pappret, men man kan inte låta bli att vara misstänksam.

Nån som har lite mer info om detta?

/J

2. fjallmamman

fjallmamman Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

3. Pajn

Pajn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Om du skapar ett Paypal konto dedikerat till dem är väl det värsta som kan hända att du inte får några pengar. Med tanke på din insatts (ganska lite tid) år det väl värt att chansa?

4. valleman

valleman Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

5. Johnny

Johnny Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Får tänka ut ett säkert sätt , så man inte kan bli scammad. dock verkar det ju som att några har gjort bussiness och fått pengar så, det är nog inte helt omöjligt att det är legalt.

Bara att garva om de vill ha mina spel jag gjort i appinventor för $200 styck, kan göra hur många som helst för de pengarna :D

6. joez

joez Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Haha!
    Denna tråd börjar närma sig att bli gammal, vill bara säga att jag själv blev kontaktad från dem av ett simpelt spel jag gjorde och har fått betalt. Iaf första betalningen på 700 kr, sen 700 kr till när dem väl släppt spelet. Dem har testa spelet och jag har fått fixat lite buggar men har iaf fått 700 kr än så länge :)

Rallytönten gillar detta.