Fråga: Blixtens position?

Diskussion i 'Xperia Z2 - Allmänt' startad av Gurra101, 6 jul 2014.

1. Gurra101

Gurra101 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Hej köpte en z2 igår är jättenöjd men kollade lite på kameran om den satt mitt i mitten även om inte det påverkar funktionen. Såg då att blixten det lilla "gula" man ser sitter lite i överkant i hålet, hur ser det ut på era? Gärna en bild tack :) För den sitter en bit in i håller ju och då kanske det blir fel om den sitter för nära en kan så att spridningen på ljuset inte blir som det ska. Är ni med?

2. GS2

GS2 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Min sitter heller inte exakt i mitten. Sitter lite upp och till vänster. Är möjligt det påverkar lite. Men jag använder nästan aldrig blixten. Tycker kameran är så pass bra även när det är lite mörkare. Blir ofta rätt onaturligt och fult med blixten. Möjligtvis vid motljus och liknande den kan komma till användning.

3. Gurra101

Gurra101 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Och tittar jag på bilden på nätet så ser det ut som blixten fyller hela hålet medans min bara är en liten gul fläck en bit in i hålet. Bästa sättet jag kan förklara det på

4. cpumaster

cpumaster Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    69
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Sony Xperia Z2

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Sony Xperia Z2
    ROM:
    CM12 Lollipop 5.0.2
    Tänk på att om du tittar riktigt nära på blixt dioden så är det inte hela den det lyser om utan bara den nedersta gulare fyrkanten. Dioden är rektangulär. Så det är den fyrkantiga gulare delen som skall vara mest centrerad och inte hela dioden.