BLN till Nexus S!

Diskussion i 'Nexus S - Allmänt' startad av Blu3D, 21 mar 2011.

1. Blu3D

Blu3D Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

För oss som saknar LED-notifikation och inte är sådär överförtjusta i NoLED så finns äntligen BLN Från Galaxy S till vår Nexus!

För er som inte vet vad BLN är så får det alltså touchknapparna längst ner att lysa/blinka vid nya sms, samtal och email. Ta en titt på videon för att se det in action: http://goo.gl/tUcD6

För att använda BLN krävs en speciell patch i kernel, vilket betyder att du måste flasha en speciell kernel för att kunna använda det. För närvarande finns det bara en kernel (lär ändras väldigt snart) som stöder BLN, och den kräver även CyanogenMod 7.

Kerneln i fråga är Honity, finns på http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=973125 och det är bara att flasha den i Clockwork Recovery som vanligt, förutsatt att du kör CM7 och sen installera BLN-appen från market.

Last edited: 21 mar 2011
  2. barspin

barspin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Äntligen!

Som jag har väntat, jag gav upp och slutade kolla till slut.... :)

Jag får det inte att funka. "The kernel on this device does not support BLN."...
    Har provat på CM7 RC, CM7 Nightly och Modaco men det är samma varje gång.. har provat Honity 12 och 14...

Last edited: 21 mar 2011
  3. nbulp

nbulp Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Spontant (utan att själv ha testat flasha kerneln), kan det vara som så att du har modellen I9023 (med SLCD-skärm och inte med OLED), som jag?

Står, i tråden för Honity: "I9023 users, hold off getting excited". Möjligt att det inte funkar för vår modell än, helt enkelt.

4. Blu3D

Blu3D Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Ja, det problemet hade inte dykt upp än när jag postade tråden, men det här rapporterats på xda. Verkar som att SLCD-versionen har andra drivrutiner för touchknapparna.

Jag är glad att min kommer från USA ;)

Sent from my Nexus S using Tapatalk

5. Ult

Ult Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Grym app indeed

6. mangodroid

mangodroid Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hi folks.
    Testar denna tråd för jag BEHÖVER nån slags indikering på NS när nytt sms mm...
    Har sett att vissa av de mest frekventa forums medlemmar har bra & hjälpande råd.
    Har testat No LED men tyckte inte att den var ngt vidare.. Vill heller inte roota luren...

7. dobber81

dobber81 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Då är du nog out of luck.. noled om du inte vill roota och bln om du vill roota är nog enda alternativen idag.

8. Blu3D

Blu3D Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Som dobber säger är det nog tyvärr inte mycket till val. NoLED och BLN är det som gäller. Och dessutom kan jag inte tänka mig något annat alternativ egentligen. Finns inte så mycket annat på NS som kan lysa ;p

För sms kan du ställa in så mobilen upprepar signalen med jämna mellanrum tills du läst det. Go Sms har den funktionen, möjligt att även handcent och chomp har den.
    Finns också en app, Missed call for Android 2.x, som ska kunna göra liknande för samtal och kalender. Har dock inte testat den själv.

Sent from my Nexus S using Tapatalk

9. mangodroid

mangodroid Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ok, hittade en annan App "Liven screen notifyer" på market igår, är det nån som testat den? Kostar iofs bara 9 kr så kanske skulle testa:-) Verkar ju lovande med det han/hon tänker fixa m framtida uppdates. Men om nån som sagt har testat, lämna gärna en kommentar här :-)