Blockera nummer?

Diskussion i 'Xperia Z5 Compact - Allmänt' startad av DarkBrokenGirl, 14 mar 2016.

1. DarkBrokenGirl

DarkBrokenGirl Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har en sony xperia z5 compact. Jag har ett nummer som ringer mig hela tiden olika tider på dygnet,
    de är en telefonförsäljare och jag vill nu kolla med er om jag kan blocka numret genom telefon
    eller om jag måste ladda ner en app :D

Tacksam för svar.

2. Ekman

Ekman Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    606
    Operatör:
    Fello

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello

Denna app har jag använt länge och funkar bra:)

3. e7andy

e7andy Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    835
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Har du provat att svara och säga nej tack sluta ring mig? Det är ofta en av de mest effektiva metoderna. Så länge du inte svarar så ligger du kvar i systemet som en person som de inte nått och då ringer de upp igen. Det är ju ytterst sällan säljarna ringer själva utan allt sker automatiskt och vid svar så kopplas man ihop med en säljare.

Har du nixat mobilen? Det är en mycket effektiv metod för att bli av med säljare. Så länge du inte driver företag det vill säga för då kan de ringa ändå om numret står listat på företaget.

Det går att ställa in att alla samtal från en viss kontakt ska gå till Voicemail. Skapa en kontakt för de som spammar och lägg till alla nummer de ringer från och skicka dem till voicemail.

Truecaller löser annars problemet...ganska bra. Det är inte alltid numret hinner slås upp innan han hör ringsignalen så man blir lite störd ändå.

4. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Som sagt, Truecaller är suveränt. Har själv nix men trots det så smiter säljare in emellanåt, svara gör jag bara inte. Självklart blockera.

5. lajtningen

lajtningen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    99
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    S23 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    S23 Ultra
    ROM:
    Stock
    Skulle kört på truecaller också, har det fungerar perfekt och den visar oftast vem som ringer och man kan Blocka så som blir klickade direkt :)

_z_ gillar detta.
  6. Xenomorph

Xenomorph Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ja det är verkligen en sak man saknar från att ha gått från Samsung, möjlighet att blocka telefonnummer i telefonappen, hur är det med exempelvis Truecaller eller Should i Answer? Käkar det mycket batteri eller har jobbig reklam?