Blockerade nummer i barns mobil - logga blockering?

Diskussion i 'Frågor och support' startad av hfjn, 3 mar 2025.

1. hfjn

hfjn Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hejsan,

Flytta gärna om fel forumdel.

Jag behöver forumets hjälp med att kunna få info om när en blockering av nummer sker i mitt barns mobil och/eller hur jag kan förhindra detta.

Tråkig historia, men så här är det: Jag har ett barn som bor varannan vecka hos mig. Den andra föräldern försöker manövrera bort mig från barnets liv, bla på så sätt att mitt mobilnummer blockeras i barnets mobil när det inte bor hos mig. Detta behöver jag kunna bevisa då jag ofta får sms från barnet som jag naturligtvis svarar på, men svaret blir då inte synligt utan hamnar i en blockerade-meddelanden-mapp. Barnet har en Galaxy A15 med Googles Föräldrakontroll som enbart jag hanterar.

Andra föräldern har nu lärt sig hur man kan blockera ett nummer i början av dennes vecka, sedan avblockera numret och återställa sms från blockerat-mappen i slutet av veckan, så det inte finns några spår (smart).

Jag behöver svar på två frågor;

1. Kan jag förhindra att blockering av nummer sker? Jag kan naturligtvis i Föräldrakontroller blockera apparna för sms, telefon eller kontakter men då lär ju inget alls fungera.

2. Finns det ett något någorlunda osynligt sätt att logga när blockering/avblockering sker? Ngn app?

Tack för ev svar! :)

2. tag

tag Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 779
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Kör in MDM i mobilen vilket är Mobile Device Management

Kommunen min kör på MDM DuoStation finns många olika MDM välja på.
    Detta gör det möjligt från kontrollpanel begränsa funktioner i telefoner, spärra saker, och få full övervakning av enheterna, blockera möjligheter kopiera och likande.

Kommuner kör det regelbundet eftersom det inte ska kunna lägga in sekretessbelagd information ta med sig dessa, och att det är krypterad och allt möjligt.

Och blir telefonen stulen kan man låsa ner den byta backrundsbild på telefonen så upphittaren kan se bild med telefonnummer, möjligheterna är obegränsad.

Maas360 var också ett MDM vi körde på innan, det är ett MDM utvecklad av IBM.

Kristy gillar detta.
  3. frassedylan

frassedylan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 093

MINA ENHETER

Borde inte Airdroid kunna funka?

Kristy gillar detta.