Tänkte jag skulle byta kernel på min dhd. Men det gick åt helvete kan man säga. Efter att jag flashat in den skulle jag starta mobilen men efter det så har det låst sig vid htc loggan. Vad kan jag har gjort för fel? Snälla hjälp mih någon!!
Jag antar att du använder dig av clockworkmod, och antar även att du gjorde vad man ska göra innan man flashar något - en nandroid backup. Om det är så så får du återställa från den senaste backupen. Om du inte gjorde en backup får du prova att: 1. flasha om kerneln 2. flasha in en ny kernel (helst den du hade innan) 3. flasha om hela rom:en (om du flashar denna rakt på bör du ha kvar alla appar mm). 4. formatera /data, /cache och wipea dalvik cache och allt annat man kan formatera/whipea och sen installera en ny rom från scratch.
Detta händer oftast när man inte har rensat dalvik Sent from my HTC Desire HD with Beats Audio using Tapatalk
Jag lyckades att återställa med en gammal backup som jag hade gjort.. Men tänkte lägga in en ny rom och en ny kernel. Så nu är min fråga efter att jag har lagt in den nya romen och ska flasha in den nya kerneln vad behöver jag göra först och främst för att jag skall lyckas. Räcker det med att rensa dalvik?